♥ inspirational ♥

Enjoy the moment
Yesterday is gone,
Never to be experienced again;
Tomorrow is uncertain,
A candle that burns unseen.
The present alone can be lived:
Do not seek to borrow from yesterday’s joy,
Nor entrust your happiness to tomorrow’s hands.

Text

"Jadikanku Seindah Wanita Solehah"

♥ lets exchange your link with me ♥

heartbeat

♥ my luvly followers (thanks yar u all) ♥

♥ kita bersama ♥

Daisypath Anniversary tickers

[Fakta/Auta] - Hakikat Anak No. 1, 3 dan 5



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

* sensitif dan mudah untuk menangis *
* keras kepala *
* care other people talk about her or him *
* clumsy and careless *
* muka bajet garang tapi sebenarnya...cute *
* sweet plus caring *
* cepat touching even nampak tough *
* always awesome *
* suka bergelak dengan kawan even hati tengah sedih *
* marah dalam diam *
* sentap dalam diam *
* kadang-kadang happy, kadang-kadang moody *
* nampak pemalu tapi bila kenal...mulut mengalahkan murai *
* manja dan caring *
* merupakan tulang belakang adik-beradik *
* happy depan orang, tetapi belakang orang...hanya mampu menangis *
* waktu muda agak menyusahkan, tapi paling berbakti bila dia dah besar *
* degil nak mampus *
* muka gangster tapi cepat jatuh hati *
* sweet macam madu *
* pemarah macam singa *
manja macam kucing *
* tidak suka disbanding-bandingkan *
sumber facebook

[share] - cerita kehidupan




بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

credit to mr.google

[share] Biar setinggi mana ombak DUGAAN melanda...
Biar seganas mana badai MASALAH menghempas..
Tanamkanlah sauh KETETAPAN HATI agar kapal tidak berganjak haluan..
Biarlah badai dan ombak itu pergi begitu sahaja..
Tanpa mencalarkan walau sedikit pun badan si kapal yang telah tetap haluannya...

#salam Jumaat.
 

suami mithali



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

ihsan Facebook
ahah rare sangat
telur goreng bersama kulit
menu baru di Era baru
dunia masakan makin maju seiring dunia IT

"ini dah kalu macam nie, nak makan macam mananya cik abang eh?"

"apa susah sayang. kupas aje kulitnya nanti"

bila kau buka mulut



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

lama tak bertegur sapa, sekali buka mulut, bercakaran pulak depa ni
(gaduh manja.. erks ada ka gaduh manja?)
itula cari pasal sangat kan
memang kena lah
tunggu lagi
tak pasal-pasal sekali dapat ayat yang menyentap
tapi macam biasa, hati kering ja


nota kaki : ku perasan apa yang kamu perhatikan

bertemu vs berpisah



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****


"Setiap yang hidup pasti akan merasa mati. Setiap yang bertemu pasti merasa berpisah."

lumrah semua tue
ya memang aku sedih
memang aku emosi
asal rapat ja, mesti kena separate
bila diingatkan balik, last menangis 23nov2013 lepas
samalah kesnya
tapi ya, aku tau FADZILAH adalah seorang yang kuat
yang boleh tune dia punya emosi

"don't be sad dear
u must be strong enough to face it
its a normal things in life
even they are going, u must go on with your own life
enjoy your life
keep smiling"

^___^v

[aku & dia] - encik muka ketat vs cik muka slumber



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

credit to luvvyllashine.blogspot.com

"eh tak balik lagi?"

tanyaku slumber tanpa memikirkan keadaan sekeliling. TAPI malangnya tiada balasan. si empunya diri terus hilang disebalik pintu dengan muka yang susah nak tafsir

"ok fine"

aku menapak dengan muka slumber. peduli apa. muka species  macam tue selalu ja aku hadap. so, itu adalah biasa bagi aku.

asal selisih ja muka ketat. 
asal selisih ja muka kelat.
asal selisih ja muka yang tahap infiniti susah nak senyum
rasa macam syok sendiri pun ada aku beria senyum pada dia
andaian aku, 
"oh semalam sembelit la tue. so patut la ketat semacam ja."

***

Beberapa bulan kemudian

muka awak ketat-ketat pun, masih ada satu sudut dalam hati awak yang boleh buat orang ubah persepsi pada awak.

"tak sangka eh ketat, kelat, kentalnya muka awak tu ada taman bunga dalam hati tue."

kataku sambil memandang tepat padanya yang membalas senyum padaku. kan hensem senyum macam tue. 

"tak rugi pun kalau senyum tue"

balas aku sambil menapak pergi


"Love is not about how much you say ‘I love you’, but how much you can prove that it’s true love."-unknown

giler kentang



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

ihsan gambar daripada Facebook
alamak giler kentang
ini kalau nak masak pon tak jadi hah
perut pon boleh cekang
gara-gara tahan gelak
nak gelak depan-depan takot tarik muka plak
ya lah, orang tue sedaya upaya nak menolong
tapi apakan daya, salah faham punya pasal ginilah jadinya
ini kalau dijadikan bahan usikan masa ke depan, boleh merajuk setahun nie

^__^v


nota kaki : sweetnya bercinta lepas kahwin ^_^

muka ketat vs romantis



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****


sekental-kental perwatakan kamu, ada satu ruang sentimental di situ

"Blue roses also convey inner feelings of love at first sight, being enchanted by something or someone."

keinginan menikmati kimbap



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****


serius teringin nak makan ni
alahai anak tokak
tak boleh jadi nie
kena cari juga jalan dapat buat sendiri

Happy New Year 2014



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****


masuknya tahun baru, maka makin meningkatlah usia
makin ke depan dengan azam baru
makin ke depan dengan semangat baru
makin ke depan dengan cita-cita baru
semoga diberi kekuatan meneruskan amanat yang diamanahkan
semoga diberi kesihatan yang baik dan berpanjangan
semoga diberi kegembiraan
semoga diberi kelapangan
semoga diberi kekuatan mengharungi setiap hari-hari yang mendatang
semoga diberi rezeki yang melimpah ruah
semoga diberi kebijaksaan membuat keputusan
semoga diberi keluarga sakinah, mawaddah wa Rahmah
aminn

nuff

My Best Day

Daisypath Graduation tickers

We are Together

Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers
We met it was Luck! We talked it was CHANCE! We became friends it was DESTINY! We are still friends it is FAITH! We will always be friends its a PROMISE!

PERHATIAN

Ini adalah laman web peribadi. Semua kandungan adalah benar-benar kepunyaan pemilik kecuali dinyatakan sumbernya. Mana-mana idea-idea dan isu-isu adalah berdasarkan kepada pandangan peribadi pemilik. Terima Kasih