♥ inspirational ♥

Enjoy the moment
Yesterday is gone,
Never to be experienced again;
Tomorrow is uncertain,
A candle that burns unseen.
The present alone can be lived:
Do not seek to borrow from yesterday’s joy,
Nor entrust your happiness to tomorrow’s hands.

Text

"Jadikanku Seindah Wanita Solehah"

♥ lets exchange your link with me ♥

heartbeat

♥ my luvly followers (thanks yar u all) ♥

♥ kita bersama ♥

Daisypath Anniversary tickers

Disaat kamu



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****


Disaat kamu ingin melepaskan seseorang, Ingatlah pada saat kamu ingin mendapatkannya

Disaat kamu mulai tidak mencintainya, Ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta padanya

Disaat kamu mulai bosan dengannya, Ingatlah selalu saat terindah bersamanya


"Di Situlah Letaknya Kekuatan Cinta"

[20092012] - cerita setahun lalu



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

throwback. 47th usm convocation day

ya tepat sekali masa itu berlalu dengan pantas
rasanya macam kadang tak terperasan masa tue bergerak laju
sedar-sedar ja dah masuk hari baru
hari nie 20 September 2013,
setahun yang lepas, 20 September 2012
genap setahun proses peninggalan fasa tumbesaran dan pembelajaran di USM
 SETAHUN
alhamdulillah dengan apa yang ada sekarang
cuma kena upgrade lagi aja
dalam masa setahun, macam-macam keadaan boleh jadi
bergantung pada individu untuk terima macam mana keadaan tue
2009-2012
banyak kisah suka, duka dalam mengharungi fasa tersebut
tapi itulah namanya KEHIDUPAN
jatuh bangun yang mampu membawa perubahan dalam hidup
jatuh bukan untuk jatuh selamanya
tapi jatuh yang menjadi TITIK PERUBAHAN dalam hidup
kepada adik-adik yang bakal bergraduasi, TAHNIAH diucapkan
selamat menempuhi fasa seterusnya dalam kehidupan masing-masing
jangan pernah jemu untuk terus mencuba
walau apa yang kita kehendak kemungkinan tak dapat
JANGAN PUTUS ASA
pegang pada,
"Allah tidak memberi pada apa yang kita mahu. tapi Allah memberi pada apa yang kita perlukan"

miss both of my sista. sorang ke sana, sorang ke sini. sorang masih belum dimiliki, sorang sudah dimiliki. sorang masih bujang, sorang bakal menjadi ibu. hanya dalam SETAHUN


alhamdulillah kesudahan proses tumbesaran dan pembelajaran di USM. inilah hasilnya

Beautiful Life



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****


It’s in living every moment
Like it could be our last
For our hearts are restless till
They rest in Love’s caress
And the moments we remember
They interweave our hearts
Like a tapestry surrounding us, that we forget to touch

It’s why we wake up every morning
It’s why we seek each other’s smile
It’s why we know that it’s all worth it
It’s why we hold on we make the sacrifice

It’s in the eyes of a child
As you hold her in your arms
And your heart starts to beat once again
And the world is reborn
In the freshness of her song
Smile
It’s a Beautiful Life.

It’s in the hope of the poor man
As he struggles to make ends meet
It’s in the laughter of his children as they play in the street
Don’t need a million dollars to raise a happy child
Just need a pair of loving arms and the time to make her smile

It’s why we wake up every morning
It’s why we seek each other’s smile
It’s why we know that it’s all worth it
It’s why we hold on we make the sacrifice

It’s in the tears of a friend
As you finally make amends
And your soul starts to breathe once again
And the weight of the world
Falls away with one word
Smile
It’s a Beautiful Life.

Oh….
Oh….
Oh…..

It’s in the touch of her lips
As she leans in for a kiss
And your world starts to spin once again
And two hearts become one
As a dream is begun
Smile
It’s a Beautiful Life

Beautiful Life by Corrinne May

for the first time i heard this song at Astro channel
really love this song
really love the lyrics
i feel like all the lyrics there speak to me
SMILE
ITS BEAUTIFUL LIFE

Selamat Hari Raya Aidilfitri 1434H



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

Preparation for duit raya this year


Sahabatku,
Izinku menyusun sepuluh jari
Mohon keampunan di aidilfitri
Agar ukhuwah terus terpatri
Menjadi haruman segar mewangi



SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 1434H
~ MAAF ZAHIR DAN BATIN ~



untuk yang pulang ke kampung, hati-hati dalam perjalanan
ingatlah orang tersayang
jangan terkejar-kejar sebab kampung tue tak lari pun
(sama-sama beringat)
semoga Syawal tahun ini membawa lebih cahaya kebahagiaan dan barakah serta mengeratkan lagi tali sillaturrahim sesama kita
InsyaAllah

cerita hati #6 - ragam bila raya menjelang



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****
credit adikbintang

Ramadan hampir ke penghujungnya
dicorong-corong radio, pusat membeli belah sudah gamat dengan suasana Aidilfitri
anak-anak kecil bersuka ria dengan beraneka jenis bunga api
dengan pelitanya, dengan lampu 'lip lap' nya
malam tujuh likur katanya
kawasan kediaman dipenuhi suluhan cahaya dari lampu pelbagai warna
indahnya
seperti biasa,
selesai berbuka, kami bersama-sama menapak ke masjid menunaikan solat terawih
alhamdulillah Ramadan bulan mengumpul pahala
 seusai menunaikan solat terawih, kami menghabiskan masa bersama di depan kaca tv


"D, tahun nie kita beraya mana? Rumah mama abah sayang boleh tak?"

tanyaku ketika melihat dia sedang asyik dengan filem Skyfall di depannya. saja begurau manja mengganggu konsentrasinya

"urmmm boleh sayang"

matanya masih melekat pada kaca tv. ya itulah D aku. disajikan dengan filem kegemarannya, pantang sekali untuk memberi tumpuan pada perkara lain. inilah aku selalu sangat mengganggu konsentrasinya

"terima kasih D. raya puasa ni rumah mama abah sayang. raya haji rumah mama abah sayang. raya puasa, raya haji tahun depan pon rumah mama abah sayang. raya tahun-tahun depan pon rumah mama abah sayang. boleh macam tue D?"

tanyaku dengan muka slumbernya sambil tersenyum kambing di depannya

"Aaaaa?"

"okey dah agak. sayang gurau sajalah D. cepat melatah pulak sayang D nie. sayang ikut je ke mana D pergi. as long as D ada bersama dengan sayang"

balasku sambil kepala melentok di bahunya


cerita hati #1 - kawin dan masak
cerita hati #2 - kriteria pilihan
 cerita hati #3 - siapakah dia
 cerita hati #4 - cita-cita dan impian
cerita hati #5 - kenapa awak mencintai saya?



Live life to the fullest



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****


Live life to the fullest
Do some unexpected things and U might get unexpected rewards
Never let "Regret" have a chance to visit U
Enjoy your life while given your time
Make something that will make you proud soon
Because of you today 

v(^__^)v
 

jangan terlalu berharap pada manusia



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****
 

"mmg mule2 aku rase macam xley hiduplah tanpa dya....xcbe xtaw..Allah maha besar"

"yeap n i believe kite akn mencintai orang yang silap dahulu before jumpe yang btol2 kite syg"


"so sis....btol ayat ni "jgn terlalu berharp pda manusia krn manusia itu mengecewekan....jadi berharaplah pde Allah kerne Dye xkn sesekali menghampakan hambanya" "


"pengalaman kn cikgu yg paling b'guna"


"dari pengalaman, kta blajar bngun dri terus jatuh."
 
"belajar jgn salah kn takdir....xsalahkan manusia juge...sbb dri mule lagi kita ade pilihan tuk memilih....so anything happen disbbkn pilihan yg kite pilih...so kne belajar terime"
 

 yeh it's the perfect advice
thank you so much sis
alhamdulillah
sudah lama buang yang keruh ambil yang jernih
anything happen for a reason right
so, i'm just okey sis
belajar untuk terima takdir
belajar untuk jangan salahkan takdir, belajar untuk jangan salahkan sesiapa atas apa yang berlaku
paling penting positifkan diri
itu pemudah segala masalah
macam sis cakap, "kita akan mencintai orang yang salah dahulu before jumpa yang betul2 kita sayang"
yeah i believe with that quote
dan nak tambah sikit,
"sayang pada orang yang sayang kita. bukan kita saja yang sayang dia (bertepuk sebelah tangan tak bunyi). so, that's call true love right?"
setiap orang kan ada jodoh masing-masing yang dah ditetapkan
cepat atau lambat je masa nak disatukan menjadi yang halal
insyaAllah percaturan Allah adalah sebaik-baiknya
 
"jangan terlalu berharap pada manusia kerana manusia itu mengecewakan. jadi berharaplah pada Allah kerana Dia takkan sesekali menghampakan hambaNya"
 
v^__^v


 
nota kaki : alhamdulillah dengan pemberian dariNYA. =) 

Life is experiencing



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****


"Life is experiencing. Experiencing bad times and experiencing sad times. Experiencing good times and experiencing happy times"


Charity Work



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

::12072013::

"terima kasih cik. hanya ALLAH saja yang dapat membalas semua jasa baik cik. ....."

tersentuh hati dengan doa sorang makcik tadi
terima kasih makcik
moga makcik sentiasa diberi kesihatan yg baik
hampir menitis air mata cik fadz
kadang-kadang bila kita ditimpa musibah, kita ingat kita dah yang paling teruk, paling susah
tapi kita lupa pada ketika itu, rupanya ada yang lain lebih teruk, lebih susah dari kita
mendekatkan diri dengan kalangan mereka, membuatkan kita menyedari betapa beruntungnya kita
kita ada apa yang mereka tiada
mereka menghargai walaupun pada kita ianya adalah sekecil-kecil pemberian
subhanallah

MenAreFromMars‬,WomenAreFromVenus



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****


"Certainly, the journey of creating a loving relationship can be rocky at times"


Men are from Mars, Women are from Venus

Everyone agree that men and women are different

Everyone agree that men and women are different

Ramadhan Al-Mubarak 1434H



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

Kemuliaan Ramadan - UNIC ft In-Team

Ramadhan bulan ibadah
bulan kerahmatan dan keampunan
para malaikat merendahkan sayap
untuk menghitung pahala berganda

ramadhan bulan berpuasa
bulan kesabaran dan keinsafan
lapar dan dahaga mendidik jiwa
menundukkan nafsu
mengawal indera

Pintu syurga dibukakan
ditutup pintu neraka
dibelenggu syaitan yang durjana
dihentikan azab di pusara

bersyukurlah pada rahmat-Nya
(Ya ramadhan)
dikurnia bulan yang mulia (ya ramadhan)
beruntunglah bagi mereka yang
mendapat keredhaan-Nya(ya ramadhan)
tiap satu pahala ibadah
tujuh puluh ia digandakan
10 akhir ramadhan
dikurniakan lailatul Qadar
malam yang terbaik
diumpamakan seribu bulan

miss him



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

frankly speaking,
i MISS him badly

usia sebulan



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

entry terdahulu
27 Jun 2013
alhamdulillah genap sebulan pon menapak dalam dunia kerjaya nie
makin hari, makin banyak memahami
masih kena upgrade lagi
insyaAllah akan terus ke hadapan dan ke hadapan
sesekali pandang ke belakang merenung balik kisah yang membolehkan kita ke hadapan

rezeki bulan pertama



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

alhamdulillah rezeki Allah swt
makin adapted dengan persekitaran kerja sekarang
makin memahami tugas-tugas yang diamanahkan
mudahan terus diberi kudrat memikul semua tanggungjawab
buat kerja dengan ikhlas tanpa fikirkan ganjaran
(nie yang mama selalu remind)

^__^v

 
nota kaki : penuh bank dengan orang. takda rasa nak pegi check akaun pon. apa cer tuh?

nuff

My Best Day

Daisypath Graduation tickers

We are Together

Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers
We met it was Luck! We talked it was CHANCE! We became friends it was DESTINY! We are still friends it is FAITH! We will always be friends its a PROMISE!

PERHATIAN

Ini adalah laman web peribadi. Semua kandungan adalah benar-benar kepunyaan pemilik kecuali dinyatakan sumbernya. Mana-mana idea-idea dan isu-isu adalah berdasarkan kepada pandangan peribadi pemilik. Terima Kasih