♥ inspirational ♥

Enjoy the moment
Yesterday is gone,
Never to be experienced again;
Tomorrow is uncertain,
A candle that burns unseen.
The present alone can be lived:
Do not seek to borrow from yesterday’s joy,
Nor entrust your happiness to tomorrow’s hands.

Text

"Jadikanku Seindah Wanita Solehah"

♥ lets exchange your link with me ♥

heartbeat

♥ my luvly followers (thanks yar u all) ♥

♥ kita bersama ♥

Daisypath Anniversary tickers

Kelebihan dan Keistimewaan



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

through my lens

"RAMA-RAMA tidak TAHU betapa INDAHnya WARNA sayap mereka,
akan tetapi MANUSIA lebih TAHU betapa INDAHnya WARNA mereka.."

macam tue jugak la kita nie
kadang kita tak tahu yang kita nie ada satu kelebihan yang orang lain takda
kita tak tahu bertapa ISTIMEWAnya kita
tapi yang kita dok nampak kelebihan dan keistimewaan orang lain saja
dan mungkin daripada situ, boleh buat kita rasa macam diri kita kosong
kita rasa macam nak salahkan apa yang dah Allah aturkan
kita cuba tukarkan percaturan DIA
sedangkan kita tak tahu yang percaturan Allah tue adalah sebaik-baiknya yang telah ditetapkan untuk kita
chill and enjoy your life dear
bukan semua orang ada kelebihan dan keistimewaan yang sama
dan bukan semua orang sedar akan kelebihan dan keistimewaan masing-masing

^___^v


nota kaki : renungan untuk diri sendiri juga

What Goes Around Comes Around



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

share

yes!!!
truly agreed

"What goes around, comes around"

Tak semua orang akan suka kita



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

Nor Ashikin Pawanteh's photo.
credit to Facebook

Dalam hidup nie, kena ingat 1 ja. Tak semua orang akan suka kita
"dalam ramainya orang disekeliling kita, akan ada sorang yang tak suka dengan kita"
itupun nasib baik kalau sorang ja
kalau lebih?
urmm, walau apa pun jadi,
walau ada pon sorang yang tak suka kita,
just kena ingat ada yang lain sukakan kita
yang paling penting DIA tue yang suka, sayang kita selalu
selalu ja DIA ingat kita
cuma kita ja sesekali terlupa pada DIA
#QOTD

[aku & dia] - all of me



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

credit to Google search

"Give your all to me. I'll give my all to you.
You're my end and my beginning"

[aku & dia] - teruslah kau senyum



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

credit to Google search

kan manis senyum macam tu
barulah tak tegang urat-urat muka tue encik muka ketat
ini tidak
hari-hari macam nak moody ja kan
cuba la senyum je boleh tak lepas nie
takda orang bagitau ka yang awak bila senyum,
macam manis
macam hensem ja kan
so, better lepas nie senyum-senyum sentiasa eh

[aku & dia] - encik muka ketat vs cik muka slumber

Ayuh Tinggalkan Dia Official MV




بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

Oh sayang sayang sayang sayang
Sejuta kali sayang
Tiada yang ku sayang selain kamu sayang
Sayang ku pada kamu takkan menghilang
Oh rindu rindu rindu rindu
Sejuta kali rindu
Hanya diri kamu yang selalu aku rindu
Setiap masa pun kamu dalam kalbuku


finally release juga MV nya
nice job
senyum-senyum tengok MV nya
macam comelnya
and yang suspensnya, last part tue
ingatkan betul-betul lah nak buka mask tue
ok maybe next time kot

^____^


Cintailah seseorang dengan keimanan



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****



❝ cintailah seseorang dengan keimanan, kerana dengan adanya keimanan pada dirimu akan membuatmu selalu mencintainya dengan cara yang membuat Allah redha. janganlah sepenuhnya mencintai dengan perasaan, kerana perasaan belum tentu akan menjadikan caramu mencintai sesuai dengan redha-Nya :) ❞

— (via sederhanaindah)




nota kaki : Sebelum diijabkabulkan Syariat tetap membataskan. Pelajari ilmu rumahtangga agar kita lebih bersedia menuju hari yang bahgia 
(Kasih Kekasih-InTeam)

kejujuran



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

credit to Google search

jujurlah bila mana kita berhadapan dengan orang di hadapan kita
biar mana kejujuran itu akan membawa pelbagai maksud
mengikut tafsiran masing-masing
jujur dalam tingkahlaku
jujur dalam percakapan
jujur dalam segala macam hal
kerana kejujuran itu mungkin akan membawa makna yang lebih baik
dari kemungkinan yang tidak baik jika berselindung

^___^v

Ayuh Tinggalkan Dia



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****



Oh sayang sayang sayang sayang
Sejuta kali sayang
Tiada yang ku sayang selain kamu sayang
Sayang ku pada kamu takkan menghilang
Oh rindu rindu rindu rindu
Sejuta kali rindu
Hanya diri kamu yang selalu aku rindu
Setiap masa pun kamu dalam kalbuku

tak sabo nak dengar yang offical
muzik best
lirik pon boleh tahan nie
senyum sampai telinga dengar nie

^____^


Crush will become crush forever



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

okey saja google2 lagu yang best
sekali terjumpa yang nie
baik punya
macam best ja, macam kena ja


verse1 :
kau ukir padaku senyuman hai manisnya
kau renung mataku rasa luar biasa
bagiku dirimu adalah segalanya
bagimu diriku hanya teman biasa

chorus :
mungkinkah engkau kan menyedari yang ku cinta
you are my crush masih rahsia
ingin ku ucapkan iloveyou kepadamu
tapi, tak termampu

verse2 :
senyummu dan ketawa buatku tergoda
hatiku takkan berubah hanya dirimu saja
bagiku dirimu kurnian terindah
bagimu diriku bercinta takkan pernah

RAP :
tiap kali berjumpa
hati terasa ada cinta
namun tak mampu luahkannya
lidah kelu tak terkata
kiniku tertanya tanya
sudahkah engkau berpunya
jika masih tiada siapa
inginku mulakan langkah
bilaku ingin bicara kata tak mampu terluah
kerana pesonamu membuat ku merasa
sebuah cinta dan harapan
penuh dengan oh cabaran
tidak mudahku mengalah
terus cari cuba curi cinta dihati untuk dihati



nota kaki : Crush will become crush forever

Andainya Aku Pergi Dulu



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****


Andainya Aku Pergi Dulu
Best and sweet like candy


footnote : dreaming to have one happy family soon. InsyaAllah Aminnn

Perempuan itu ibarat pakaian buat sang LELAKI



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

credit to google

"Perempuan itu ibarat pakaian buat laki-laki, menghangatkan di musim hujan, meneduhkan saat kemarau" petikan Sang Kiai


nuff

My Best Day

Daisypath Graduation tickers

We are Together

Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers
We met it was Luck! We talked it was CHANCE! We became friends it was DESTINY! We are still friends it is FAITH! We will always be friends its a PROMISE!

PERHATIAN

Ini adalah laman web peribadi. Semua kandungan adalah benar-benar kepunyaan pemilik kecuali dinyatakan sumbernya. Mana-mana idea-idea dan isu-isu adalah berdasarkan kepada pandangan peribadi pemilik. Terima Kasih