♥ inspirational ♥

Enjoy the moment
Yesterday is gone,
Never to be experienced again;
Tomorrow is uncertain,
A candle that burns unseen.
The present alone can be lived:
Do not seek to borrow from yesterday’s joy,
Nor entrust your happiness to tomorrow’s hands.

Text

"Jadikanku Seindah Wanita Solehah"

♥ lets exchange your link with me ♥

heartbeat

♥ my luvly followers (thanks yar u all) ♥

♥ kita bersama ♥

Daisypath Anniversary tickers

♥ greatest moments Part 4 ♥


.. entry kali nie just nak masuk kn gambor aja ..
.. caption cket2 ya ..
.. seyes dah nk tamat entry nih ..
(dh mcm drama kt tv3 la plak)
.. jom layan gambor kat bawah nih ..



*****


:::: Di Bharat Plantation ::::

~akue nak tolong Bharat Plantation wat promo~

~one more tyme...hah daun2 nie lah m'hasilkan teh yg kita minum tuh~

~kami adk & akk~


:::: KWSN APARTMENT ::::

~ini lah lecturer yg sporting abeh tuh~




~bila kami mula b'gambar~

~diorg nie nak naik train pi mana ntah~

 ~akue ngn kak aisyah yg ayu gilos~



~akue ngn kak liza dgn aksi ganaz versi kami~

~akue ngan kak ema a.k.a baby~
 

:::: Di MARDI ::::

~jgn salah tgk ya...itu strawberry farm sbenarnya~

~kami berlima~

~a'ah..ini lah kami..sorg lagik t'tinggal~

~jalan nk balik sudah~


 *****



~nie lah group yg besar tuh~

~tekun ja dgr kn~

~hah ini last pic~
~maka akan tamatlah kisah greatest moments nie~
~ia hanya akn tamat di sini~
~tapi bukan pada hati, ingatan kami~
~insyaAllah ia akan sentiasa t'simpan rapi~
~amin~



nota kaki : hope kta dpt kumpul sesama lagik...jom kita plan kuar together-gether...kpd cik adk manis tue, slmt b'comment2' yar


♥ greatest moments Part 3 ♥


..assalamualaikum ..
.. morning ya ..
.. walaupon takda lah pagi sgt pon kn ..
.. dah nak masuk tghari pon ..
.. dah nk lunch pon ..
.. wah tiba2 lapar plak ..
..perut nie pon semalaman tak diisi dgn nasi ..
(bukan diet okeh. malas ja nak makan. hik3) 
.. dah2 jgn melalut pjg ..
.. hari nie akue niat hati nak update la entry pasal pegi Cameron hari tue ..
.. lama sgt dah rasanya ..
.. cerita dah nk basi dh pon ..
.. drp spatutnya 1 part, jadik 3 part hah smpai sekarang ..
.. apa daaa ..
.. dah2 dari akue melalut pjg, baik akue mula kan ..
.. stgi kang ada lak smbungan dia ..



*****


.. tak rugi akue pegi sana ..
.. byk pengalaman baru ..
.. walaupon akue major ZOOLOGY, akue tetap kena amek tahu menda2 lain ..
.. cmfirm la masa pegi Cameron kena study BOTANY ja kn ..
.. dulu masa nk pilih major, mcm alergic ja ngn botany nih ..
.. tapi skrg, bley la sikit kn kalu nk masuk ..
.. kat Cameron itu hari xda la byk sgt tempat pegi ..
.. yg pnting MARDI, ladang teh wajib la kn bila dh smpai sana ..
.. strawberry farm t'paksa di cancel atas sebab2 t'tentu ..
.. 1st night kat sana, ktorg ramai2 lepak dkt pasar malam Berinchang ..
.. best mmg best ..
.. kalu tak hujan, lagi la best ..
.. makan aiskrim strawberry yg sedap tue ..
(org blnja lak tuh..hik3)
.. siap beli mafla lagik okeh ..
.. mula tue, t'pikir jgk ..
.. mana ada sejuk sgt pon ..
.. belagak sgt kn ..
.. last2, smpai ke tulang belikat nie hah sejuk dia ..
.. siap t'ketar2 okeh ..
(sejuk gila2 effect drp kena hujan...lencun jgk la akue)
.. kat pasar malam, takda beli apa sgt pon ..
.. diorg yg lain siap beli bantal strawberry lagi ..
.. akue relax ja ..
.. strawberry pon tak beli okeh ..
.. TAPI, naseb baek jgk la makan strawberry choc tuh ..
.. and teh yg mama pesan ..
.. balik apartment suma pakat lapaq ..
.. thnx la kat jijo coz bgi megi kat ktorg ..
.. sgt best masak & makan ramai2 dlm mangkuk cina tue ..
.. dgn desert 'baby tomato' tuh ..
.. esok tue plak baru la pegi MARDI ..
.. kat sana, akue sgt lah xcited tgk pokok yg chantek2 tuh ..
.. siap nak beli lagik ..
.. tapi, akue takda la beli pokok kat situ ..
.. just beli kat luar, tepi jalan ja ..
.. siap lintas silang2 lagik ..
(betul2 membahayakan nyawa tuh)
.. okey jgk apa pokok2 dia ..
.. siap beli cactus, ngn pokok pine tuh ..
.. nak hadiah kat mama pokok pine tue ..
.. jauh tue hadiah besday mama ..
.. yg PENTING kt sini, akue nak jelaskan akue sudah mula JATUH CHINTA pada ORCHID ..


♥ artikel yg d curik..hik3 ♥


.. assalamualaikum ..
.. hah tajuk xley blahkan ..
.. bukan sebarangan curik okeh ..
.. akue nak share something dgn korg ..
.. ramai yg dok tanya ..
.. "hg ada pakwe?" ..
.. "bila nak kawin?" .. 
.. apa2 ja lah lagi kan ..
.. sampai kadang2 tk sedapkn telinga & hati ..
.. akue jawab la ..
.. nak positif kn diri, "xpa xda kat sini...mungkin dia dh tggu kat sana" ..
.. macam2 kan ..
.. buat masa nie, akue xda la t'desak sgt kan ..
.. byk lagi menda akue nak capai ..
.. xpa akue naik slow2 ..

v(^_^)v



*****

Kenapa Aku Masih Solo?
rujukan

Jodoh tiada kaitan dengan keturunan. 
Hanya belum sampai masanya. Ia bagai menanti jambatan untuk ke seberang.

Kalau panjang jambatannya, jauhlah perjalanan kita. Ada orang jodohnya cepat sebab jambatannya singkat.

Usia 25 tahun rasanya belumlah terlalu lewat. Dan usia 35 tahun belum apa-apa kalau sepanjang usia itu telah digunakan untuk membina kecemerlangan.

Nyatakanlah perasaan dan keinginan anda dalam doa-doa lewat solat. Allah itu Maha Mendengar.

Wanita baik untuk lelaki yang baik, sebaliknya wanita jahat untuk lelaki yang jahat. Yakinlah pada janji-Nya kerana kita orang yang beriman.

Biar lambat jodoh asalkan mendapat Mr. Right dan biar seorang diri daripada menjadi mangsa lelaki yang tidak beriman kemudian nanti.

Memang kita mudah tersilap mentafsir kehidupan ini. Kita selalu sangka, aku pasti bahagia kalau mendapat ini.

Tips: Daya tarikan yang sebenar berpusat di hati yang murni. Berusahalah untuk mencuci hati anda daripada semua perasaan yang negatif terhadap semua orang di dunia ini.

Hakikatnya, apabila kita benar-benar mendapat apa yang kita inginkan itu, ia juga datang bersama masalah.

Kita juga selalu melihat orang memandu kereta mewah dan terdetiklah dihati kita, alangkah bahagianya orang itu.

Hakikatnya, apabila kita sendiri telah memiliki kereta mewah, kita ditimpa pelbagai karenah.

Tidak mustahil pula orang yang memandu kereta mewah terpaksa membayar lebih tatkala berhenti untuk membeli durian di tepi jalan.

Ketika anda terperangkap dalam kesesakan jalan raya, motosikal mencelah-celah hingga mampu berada jauh dihadapan.

Anda pun mengeluh, alangkah baiknya kalau aku hanya menunggang motosikal itu dan cepat sampai ke tempat yang dituju.

Padahal si penunggang motosikal sedang memikirkan bilakah dia akan memandu kereta.

Bukan semua yang anda sangka membahagiakan itu benar-benar membahagiakan.

Tips: Agar mudah orang sayang, cuci hati dengan jaga ibadah, solat taubat, beristighfar, baca Al-Quran, maafkan orang lain, meminta maaf, bersedekah dan berfikiran positif.

Bahagianya mungkin ada tapi deritanya juga datang sama. Semua benda pasti ada baik dan buruknya.

Demikian juga perkahwinan.

Ia baik sebagai saluran yang betul untuk melepaskan syahwat tapi ramai juga orang yang berkahwin hidupnya semakin tidak terurus.

Ramai orang menempah neraka sebaik melangkahkan kaki kealam berumahtangga.

Bukankah dangan ijab dan Kabul selain menghalalkan hubungan kelamin, tanggungjawab yang terpaksa dipikul juga turut bertambah?

Bukankah apabila anda gagal melaksanakannya, anda membina dosa seterusnya jambatan ke neraka?

Berapa ramaikah yang menyesali perkahwinan padahal dahulunya mereka bermati-matian membina janji, memupuk cinta kasih malah ada yang sanggup berkorban apa sahaja asal impian menjadi nyata?

Jika tidak sanggup bergelar isteri tidak usah berkahwin dulu. Jika merasakan diri belum cukup ilmu bergelar ibu ayah, belajarlah dulu.

Jika belum bersedia untuk bersabar dengan karenah anak-anak, carilah dulu kesabaran itu.

Jangan berkahwin dahulu sebab kenyataannya ramai yang tidak bersedia untuk melangkah tetapi setelah melompat, akhirnya jatuh terjerumus dan tidak jumpa akar berpaut tatkala cuba mendaki naik.

Berkahwin itu indah dan nikmat bagi yang benar-benar mengerti segala tuntutannya. Berkahwin itu menjanjikan pahala tidak putus-putus bagi yang menjadikannya gelanggang untuk menjadikan syurga sebagai matlamat.

Kita boleh berkomunikasi melalui fikiran. Hantarlah kasih sayang dan hasrat murni anda terhadap pasangan dengan gelombang fikiran ini secara berterusan hingga berjaya.

Berkahwin itu sempadan dari ketidaksempurnaan insan kepada kesempurnaan insan bagi yang mengetahui rahsia-rahsianya.

Berkahwinlah demi Tuhan dan Nabi-Nya, bukan kerana perasaan dan mengikut kebiasaan.

Jodoh usah terlalu dirisaukan, tiba masanya ia akan datang menjemput, namun perlu juga anda membuka lorong-lorongnya agar jemputan itu mudah sampai.

Kadangkala Allah sembunyikan matahari, Dia datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya, kemana menghilangnya sinar. Rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi.

Cinta yang disemadikan tidak mungkin layu selagi ada imbas kembali.

Hati remuk kembali kukuh selagi ketenangan dikecapi.

Jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada.

Parut lama pastikan sembuh selagi iman terselit di dada.

Kekayaan yang paling kaya adalah akal, kemiskinan yang paling besar adalah jahil, keburukan yang paling hodoh adalah sesat.

Tidak berguna adanya mata andai tidak dapat melihat, tak guna adanya hati kalau tak tahu menilai.

Nilailah hati itu dengan teliti sebelum pergi mengundur diri kerana segalanya bermula dengan niat yang bertempat di hati.

 

♥ greatest moments Part 2 ♥


.. assalamualaikum ..
.. akue kembali lagi malam nie ..
.. tiba-tiba rasa nak menulis kat sini ..
.. ada jgk la org nak baca kan post akue ..
.. tue pon ada reason tuh ..
(jgn comment bkn2 ya adk kue..bahaya.hik3)
.. baru nie kan akue cakap akue nk pegi Cameron kn?..
.. alhamdulillah, jejak kaki jgk la kat sana ..
.. masuk kali nie, dah dua kali ..
..1st time dulu dgn family ..
.. 2nd time, dgn kgkawan plak ..
.. holiday nie tak rancang pon ..
.. main terjah ja ..
.. hah itu la yg slalu akue ngn adk sorg tue buat ..
.. puasa hari tue siap pegi pantai lagi ..
.. pelik jugak la masa tuh ..
.. mana taknya, org puasa xdanya nk aktif2 mcm ktorg dua nih ..
.. pelik kan ..
.. so, berbalik kpd topik kita ..
.. actually, nie kira mcm Field Work la jgk ..
.. tapi, kbnyakkannya oliday ja lebey ..
.. sgt enjoy ..
.. masa mula pegi, tak kenal sesapa pon ..
.. lastly, t'bentuk jgk la group ..
.. alhamdulillah sgt lah enjoy ngn akak2 tuh ..
.. kenangan yg t'indah sungguh lah ..
.. kira t'baek dari ladang ..
.. bak kata akue "t'baek punyaaaa" ..

v(^_^)v



nota kaki : lom abeh lagik nie. tunggu lah ya next entry. ngantuk la plak. akue bila ngantuk, otak entah apa2 jah.. tunggu ya...nah amek sanatapan nie kejap ya

~kami berlima~

~hah kami yg gila-gila~


♥ greatest moments Part 1 ♥


.. assalamualaikum ..
.. yehaa, alhamdulillah maasih bley menulis kat sini ..
.. syukur dpt pergi & balik dgn selamat ..
.. percutian yg sgt best walaupon sekejap ja ..
.. tunggu next entry lah ..
.. ada kelas actually ..
.. saja gedikss nk update cket ..
.. hahahaha ..
v(^_^)v

♥ akan tiba ♥


.. assalamualaikum ..
.. hari nie, malam nie rasa nak post lg entry kat sini ..
.. rindu wehh ..
.. tak ley tinggal lama ..
.. so, malam nie sgt exited sbb esok kan holiday ..
.. holiday esok nie, nk p jauh ckit okeh ..
.. sakan kan ..
.. ada field trip okeh ..
.. sambil2 tuh bley la akue amek angin & cuci mata ..
.. tempat yg nak pegi tue, bley tahan la ..
.. lama dah tak pegi sana ..
.. so, esok akan kue jejakkan kaki nie kat sana ..
.. suka kotw travel2 nie ..
.. tambah kan pengalaman & kenalan ..
(yg penting, dpt update pic jgk..hik3)
.. maka, dgn ini saya mengumumkan bahawa saya akn b'cuti selama 2 hari nie ..
.. maka tiada juga entry yg akan di'post' ..
(wah statement kunun2 ramai followers kn...hak3)
.. jom layan pic kat bawah suda ..
.. nie la tempat yg akue akan kunjungi esok nie ..
v(^_^)v




~hah nie akue nak kena beli ~
~sedap la ckit kalu makan terus kt sana~


nota kaki : hah adik2 kue, nnti akk belikan souvenier yar...doa'n akue pegi & balik dgn selamat ya..tunggu entry yg seterusnya ya

♥ aku tak suka ♥

 
.. assalamualaikum ..
.. malam nie,otak mcm byk sgt menda dok pikir ..
.. akue tak suka bila masalah 'itu' menghampiri akue ..
.. akue tak betah utk menghadapi situasi itu ..
.. tgk, baru ja cakap ckit dgn my love, air mata dah b'derai ..
.. akue tak suka meminta ..
(tambah2 dgn my love)
.. tapi, apakan daya bila keadaan memaksa akue ..
.. stress bila masalah 'itu' melanda ..
.. kusut kepala akue ..
.. tolong la Ya Allah ..
.. akue rasa b'dosa sgt dgn my love ..
.. maaf kn diri ini ..

♥ bisikku ♥




nota kaki : saja nk b'madah lepas layan filem SEPI yg ntah ke brapa kali itu 

 

♥ sepi mengajar aku tentang perlunya cinta ♥


.. assalamualaikum ..
.. jom kita layan 1 lirik nih ..
.. tak penah pon dgr lagu nie ..
.. baru hari nie aku dgr kotw ..
.. nie suma atas sumbangan adik akue tuh ..
.. macam2 lagu hah dia perkenalkan ..
.. yang pnting, suma pakat tangkap leleh tuh ..
.. layanzzzz ..


Andai engkau mengerti
Perasaan di hati ini
Pasti engkau menyedari
Betapa hatiku merinduimu

Bukan mudahnya aku
Untuk melafazkan cinta
Sekali ku melafazkan
Sampai bila pun ku menyintamu

Rindu memaksaku menyayangimu
Tak daya ku menahan
Segala perasaan aku
Yang makin gelora
Setelah engkau menyedari
Sambutlah cintaku

Sepi mengajar aku
Tentang perlunya cinta
Walau pedih walau perit
Terpaksa aku menghadapi

Tiada apa yang engkau pinta
Sekadar kesetiaan
Selagi rindumu masih dihati
Cintamu terus bersemi 


nota kaki : adakah sepi itu mengajar aku cinta?.. tak terjawab hah ..
mungkin ya, mungkin tak kan..

♥ sambungan post sebelum ni ♥


.. assalamualaikum ..
.. jom kita smbung apa yg t'tangguh  dlm entry yg lepas ya ..
.. pagi tadi, alhamdulillah suma b'jalan dgn lancar ..
(walaupon kadang2 t'kantoi jgk..siap t'keluar dialek lg tuh)
.. hah yg penting, ramai jgk yg tanya soklan tuh ..
.. suka suka ..
.. itu tandanya, ramai yg bagi perhatian ..
^_^ v
.. syukur syukur ..
.. kita sambung lah ya ..


*****

.. okeh, sebelum nie post ckap kenapa kita lupa kan? ..
.. so, skrg jom kita check apa plak langkah2 utk kita ingat apa yg kita baca ya ..

.. 1st, Mengulangkaji pelajaran ..
Lebih kerap pelajar mengulangkaji lebih kekal lama ingatan tentang apa yang dipelajari dalam minda
.. 2nd, Gunakan pelbagai cara untuk menyalin nota ..
Nota yang dicatat perlu dilakar dalam bentuk peta minda supaya pelajar senang ingat dan menarik minat untuk melihatnya. Pelajar perlu menulis nota secara kreatif, gunakan pelbagai jenis warna pen, penggunaan gambar atau grafik.

.. 3rd, Gunakan pelbagai jenis carta ..
Termasuklah carta aliran, gambar rajah, venn, lukisan, singkatan, nemoniks dan lakaran

.. 4th, Kaedah bayangan ..
Pelajar boleh bayangkan isi kandungan yang dibaca. bayangkan dalam bentuk gambar, gambar rajah, peta konsep, carta aliran, jadual serta pemandangan.

.. 5th, Mengulang dan mengingat kembali ..
Mengulang dan mengingat kembali bayangan itu dengan lebih kerap dan menyebutnya berulang kali.
.. 6th, Kurangkan teks ..
Jadikan ia gambar atau kata kunci


nota kaki : jom kita try paktis ya

♥ alhamdulillah dah settle ♥


.. assalamualaikum ..
.. hye sumer ..
.. hari nie rasa lega sgt ..
.. akhirnya settle jgk kija yg t'bengkalai itu ..
.. sok pagi, just present jah ..
.. hope suma okey lah kan ..
.. jgn la diorg tembak akue byk sgt sudah ..
(abg rmbut pjg, plezz ya...jgn tnya soklan b'belit2 kat saya..)
.. jom akue nk kongsi sikit pasal topic yg akue akan present esok ..
.. topic pasal INGATAN ..



*****


APA YANG MENYEBABKAN KITA LUPA??

Kata orang tua-tua, 
orang yang suka makan kepala ikan mudah lupa“. 
Orang yang meminum air mengandungi semut juga mudah lupa“.

okeh, sebenarnya byk menda yang boleh buat kita cepat lupa. Antaranya faktor masa, gangguan, penyelewengan, tekanan, perubahan kualiti dan kuantiti ingatan .


.. MASA ..
Dengan berlalunya masa, kepudaran atau keusangan berlaku pada ingatan. Ini menyebabkan hilangnya kesan ingatan (memory trace).  
Jika latihan tidak diadakan dalam sesuatu tempoh masa, kesan yang tertinggal dalam otak akan beransur kabur dan dengan peredaran masa semakin lama, kesan itu akan pudar dan luput daripada simpanan ingatan jangka panjang.
.. GANGGUAN .. 
Mengikut Horton (1976), gangguan proaktif berlaku apabila pelajar menghadapi kesulitan mengingat kembali bahan pembelajaran yang berikutnya.
Dengan makna lain, gangguan proaktif berlaku apabila pembelajaran sebelumnya mengganggu pembelajaran yang berikutnya. 
Gangguan retroaktif berlaku apabila pembelajaran baru mengganggu pembelajaran yang lama hingga sebahagiannya hilang dalam ingatan.
Khasnya, kedua-dua jenis pembelajaran diadakan dalam masa yang singkat.
.. PENYELEWENGAN ..
Ingatan manusia boleh dipengaruhi oleh nilai-nilai dan minat-minat kita. Oleh itu, kita boleh mengingat sesuatu dalam cara yang kita mahu mengingatinya.
Faktor ini menjelaskan bahawa kita menukar ingatan kita untuk sesuai dengan apa yang kita mahu ia jadi atau bagaimana kita rasa ia sepatutnya jadi.
.. PERUBAHAN KUANTITI DAN KUALITI INGATAN ..
Kajian McGeoh (1942), selepas 19 minit pembelajaran satu
set suku kata yang tidak mempunyai erti, ujian ingatan
menunjukkan 58.2% yang masih dikekalkan dalam ingatan,
iaitu 41.8% telah dilupai. Selepas 31 hari kemudian, yang
masih dikekalkan dalam ingatan ialah 21.1% iaitu 78.9%
telah dilupai.
Mengikut kajian, selepas pembelajaran pada peringkat permulaan, perkara yang baru dipelajari masih tertinggal dalam ingatan sebagai gambaran keseluruhan.
Mengikut kajian Morris (1939), perubahan kualiti cerita daripada ulangan seorang kepada seorang lain merangkumi empat situasi yang dihuraikan seperti berikut:
  -  Panjang cerita beransur dikurangkan.
  - Nama orang, tempat dan gelaran dalam cerita mudah sekali berubah serta hilang dalam ingatan.

.. TEKANAN ..
Ahli pakar ingatan, Arthur Bornstein telah mengkategorikan tekanan yang tinggi sebagai musuh pertama kepada ingatan yang baik.


nota kaki : kita bersambung utk slot akan dtg ya :)

♥ Selamat Hari Malaysia ♥



.. assalamualaikum ..
.. hye all ..
.. hari merupakan hari Malaysia ..
.. Selamat Hari Malaysia kepada semua warga Malaysia .. 
.. Semoga negara tercinta akan terus aman makmur dan berkembang maju .. 
.. hope Sambutan Hari Malaysia boleh memupuk semangat patriotik kepada semua rakyat Malaysia ..
 

..Ikuti latar belakang ringkas Hari Malaysia ..

Hari Malaysia disambut pada 16 September setiap tahun untuk memperingati penubuhan persekutuan Malaysia di tarikh yang sama pada tahun 1963. Ia menandakan penyertaan bersama Malaya, Borneo Utara, Sarawak, dan Singapura bagi membentuk Malaysia.
Pembentukan persekutuan baru ini dirancangkan berlaku pada 1 Jun 1963 namun kemudiannya ditangguhkan ke 31 Ogos 1963 bagi membolehkan ia disambut bersama-sama dengan sambutan hari kemerdekaan ke-6. Beberapa isu berkaitan dengan bantahan Indonesia dan Filipina untuk pembentukan Malaysia memperlambatkan pengisytiharan ke 16 September pada tahun yang sama. Penangguhan itu juga dibuat bagi membolehkan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu memperuntukkan masa membuat pungutan suara di Borneo Utara (kini Sabah) dan Sarawak.
Hari Malaysia merupakan cuti am di negeri Sabah sempena hari keputeraan Yang Di-Pertua Negeri. Ia bukan merupakan cuti am di Sarawak dan Semenanjung Malaysia. Mulai tahun 2010, Hari Malaysia juga merupakan cuti am di semua negeri di Malaysia.

Salam 1 Malaysia sumer

♥ salam aidilfitri ♥


.. assalamualaikum ..
.. kejap ja Ramadhan dan nak b'lalu ..
.. Syawal plak akn menjelma ..
.. tak terasa pon Ramadhan tue ..
.. masa berlalu dgn t'lalu pantas kan ..
.. moga akue akan b'temu dgn Ramadhan lagi ..
.. moga kehadiran Syawal akan memberi sinar dlm kehidupan ..

Gema takbir berkumandang menggetarkan hati “Allahu Akbar 3x Walillah irhamd” Sucikan hati bersihkan jiwa, mari kita sambut iedul fitri dengan kembali pada kusucian, 
“Taqabbalallahu minna wa minkum taqabal ya karim…”. 
Mohon maaf zahir dan batin. zero-zero.
 
 
p/s : moga Syawal tahun nie lebih bermakna buat diri kue...tak sabar nk tggu kehadiran Ramadhan akn datang

♥ aku sudah kembali ♥


.. assalamualaikum ..
.. wah akue dah kembali setelah beberapa hari menyepi ..
.. takda cerita pon nak update ..
.. tapi, hari nie rasa sgt bahagia nk update blog ..
.. mau taknya, dapat semangat baru nie ..
.. ceria ja hari nie ..
.. perkara lps, biar b'lalu pergi org kata ..
.. skrg harus diteruskan ..
.. biasa la kan adat kehidupan ..
.. ada pasang surut ..
.. yg akue tau, hari nie rasa nk gelak guling2 kalu pikir balik menda tue ..
.. kan kan Yang? ..
.. Yang, kita nie mmg la ..
.. sengal plus mengong sikit pon ada kan ..
.. xpa2, disebabkan nie kta pnya relationship lg kuat ..
.. tak sabar nk tggu u balik Yang ..
.. sgt rindu kan u Yang ..
.. u hati2 tau nk balik sok ..
.. i tggu u kat cni ..
(wah suara mnja nie,...siap b'I b'U lg nie...)
.. apa2 pon, slmt kembali pada akue ke dunia blog nie ..
.. seyes, hati sgt lah ghindu pada blog nie ..
.. nah amek bunga nie ..

.. ikhlas drp MissMeera ..

nuff

My Best Day

Daisypath Graduation tickers

We are Together

Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers
We met it was Luck! We talked it was CHANCE! We became friends it was DESTINY! We are still friends it is FAITH! We will always be friends its a PROMISE!

PERHATIAN

Ini adalah laman web peribadi. Semua kandungan adalah benar-benar kepunyaan pemilik kecuali dinyatakan sumbernya. Mana-mana idea-idea dan isu-isu adalah berdasarkan kepada pandangan peribadi pemilik. Terima Kasih