♥ inspirational ♥

Enjoy the moment
Yesterday is gone,
Never to be experienced again;
Tomorrow is uncertain,
A candle that burns unseen.
The present alone can be lived:
Do not seek to borrow from yesterday’s joy,
Nor entrust your happiness to tomorrow’s hands.

Text

"Jadikanku Seindah Wanita Solehah"

♥ lets exchange your link with me ♥

heartbeat

♥ my luvly followers (thanks yar u all) ♥

♥ kita bersama ♥

Daisypath Anniversary tickers

1 Muharam 1434H



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

Salam Maal Hijrah
mari sama-sama kita berubah ke arah yg lebih baik 
serta mengubah apa yang tak berapa nak kena lagi
insyaAllah moga dipermudahkan segalanya
niatkan apa yang hendak kita lakukan adalah untukNYA


"Ya Allah.. Lindungilah hambamu ini dari musibah, terangilah jiwa yang degil ini dengan sinar iman.. Ya Allah... Ampuni hambamu ini yang tidak pernah terlepas dari melakukan kesilapan mahunpun dosa. Semoga permulaan baru ini akan menjadi lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya. Amin"

L.O.V.E yarns First Giveaway




بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****


jom kawan-kawan join GA nie
first time dari blogger baru kita
jom sama-sama kita support usaha beliau
syarat-syarat pon simple ja
mana nak tau kot bertuah
hadiah-hadiah pon menarik jugak cik fadz tengok
jom-jom pakat klik banner atas nie noh
oh ya
GA ni sampai 15 Januari 2013 ja tau
(ok ada banyak masa lagi. so, pakat join dan promo lah sikit-sikit ya)

pelengkap hidupku



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****


Bila kau pergi jauh ingatlah aku
Bila ku di sampingmu peluk tubuhku
Bila kau rindu aku panggil namaku
Ku datang menemuimu
Peluk erat jasadku jangan lepaskan
Tetaplah kau di sini harungi malam
Karena hanya dirimu belahan jiwa
Pelengkapku di dunia
indahnya menjadi yang halal buatmu kelak
insyaAllah


^__^v


nota kaki : ulang dengar lagu pelengkap hidupku. awat tak tau cheq dok rasa layan jiwang nih

masa ibarat pedang




بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

"masa tu kan ibarat pedang. jika kamu biarkan berlalu,maka ia akan membunuhmu"
(D, 2012)

pesanan dari dia
insyaAllah terus dalam ingatan
ingat mengingati sesama insan gituh

^__^v

Wanita Itu Rumput Semalu




بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****


Pada suatu hari, Rasulullah s.a.w berjalan-jalan bersama puteri baginda, Saidatina Fatimah r.a. Setibanya mereka berdua di bawah sebatang pohon tamar, Fatimah terpijak pohon semalu, kakinya berdarah lalu mengadu kesakitan.

Fatimah mengatakan kepada bapanya apalah gunanya pohon semalu itu berada di situ dengan nada yang sedikit marah. Rasulullah dengan tenang berkata kepada puteri kesayangannya itu bahawasanya pohon semalu itu amat berkait rapat dengan wanita. Fatimah terkejut. Rasulullah menyambung kata-katanya lagi. Para wanita hendaklah mengambil pengajaran daripada
pohon semalu ini dari 4 aspek.

Pertama, pohon semalu akan kuncup apabila disentuh. Ini boleh diibaratkan bahawa wanita perlu mempunyai perasaan malu (pada tempatnya).

Kedua, semalu mempunyai duri yang tajam untuk mempertahankan dirinya. Oleh itu, wanita perlu tahu mempertahankan diri dan maruah sebagai seorang wanita muslim.

Ketiga, semalu juga mempunyai akar tunjang yang sangat kuat dan mencengkam bumi. Ini bermakna wanita solehah hendaklah mempunyai keterikatan yang sangat kuat dengan Allah Rabbul Alamin.

Dan akhir sekali, semalu akan kuncup dengan sendirinya apabila senja menjelang. Oleh itu, para wanita sekalian, kembalilah ke rumahmu apabila waktu semakin senja.

Ambillah pengajaran dari semalu walau pun ia hanya sepohon tumbuhan yang kecil

By : Jadikan Dia Jodohku Yang Terbaik

aku hamba Allah, Dia tidak akan mengecewakanku



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

Apabila berlaku sesuatu yang tidak diduga, tidak disangka, tidak dipinta,
jangan kecewa, marah apalagi mencela. Tetapi tanyakanlah diri, apakah maksud baik Allah di sebalik semua itu. Dengarlah ‘bisikan’ tarbiyah Allah di sebalik segala mehnah (ujian). Allah tidak akan menzalimi kita. Ujian itu penting tetapi bagaimana kita menghadapinya jauh lebih penting.

Dalam hidup, peganglah prinsip ini untuk bahagia. Prinsip yang dipegang oleh Nabi Muhammad SAW dalam apa jua ujian yang melanda… 

“aku hamba Allah, Dia tidak akan mengecewakanku!”

~copypaste~

hai hai November, bye bye Oktober



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

hai hai November, bye bye Oktober
hopefully, November nie ada khabar gembira buat cik fadz
insyaAllah andai rezeki cik fadz
andai sudah ditakdirkan bukan rezeki, cik fadz terima dengan hati yang terbuka
mudah-mudahan terbuka luas jalan di hadapan cik fadz


ya Allah, luaskan jalan-jalan yang ada untuk hambaMu ini
jangan Kau sempitkan jalan-jalan tersebut untuk hambaMu ini
semoga dipermudahkan segala urusan hambaMu ini
Kau limpah ruahkan kepada hambaMu ini dengan rezeki yang Engkau redhai
Kau redhai jugalah setiap langkah hambaMu ini
amin

nuff

My Best Day

Daisypath Graduation tickers

We are Together

Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers
We met it was Luck! We talked it was CHANCE! We became friends it was DESTINY! We are still friends it is FAITH! We will always be friends its a PROMISE!

PERHATIAN

Ini adalah laman web peribadi. Semua kandungan adalah benar-benar kepunyaan pemilik kecuali dinyatakan sumbernya. Mana-mana idea-idea dan isu-isu adalah berdasarkan kepada pandangan peribadi pemilik. Terima Kasih