♥ inspirational ♥

Enjoy the moment
Yesterday is gone,
Never to be experienced again;
Tomorrow is uncertain,
A candle that burns unseen.
The present alone can be lived:
Do not seek to borrow from yesterday’s joy,
Nor entrust your happiness to tomorrow’s hands.

Text

"Jadikanku Seindah Wanita Solehah"

♥ lets exchange your link with me ♥

heartbeat

♥ my luvly followers (thanks yar u all) ♥

♥ kita bersama ♥

Daisypath Anniversary tickers

cerita hati #6 - ragam bila raya menjelang



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****
credit adikbintang

Ramadan hampir ke penghujungnya
dicorong-corong radio, pusat membeli belah sudah gamat dengan suasana Aidilfitri
anak-anak kecil bersuka ria dengan beraneka jenis bunga api
dengan pelitanya, dengan lampu 'lip lap' nya
malam tujuh likur katanya
kawasan kediaman dipenuhi suluhan cahaya dari lampu pelbagai warna
indahnya
seperti biasa,
selesai berbuka, kami bersama-sama menapak ke masjid menunaikan solat terawih
alhamdulillah Ramadan bulan mengumpul pahala
 seusai menunaikan solat terawih, kami menghabiskan masa bersama di depan kaca tv


"D, tahun nie kita beraya mana? Rumah mama abah sayang boleh tak?"

tanyaku ketika melihat dia sedang asyik dengan filem Skyfall di depannya. saja begurau manja mengganggu konsentrasinya

"urmmm boleh sayang"

matanya masih melekat pada kaca tv. ya itulah D aku. disajikan dengan filem kegemarannya, pantang sekali untuk memberi tumpuan pada perkara lain. inilah aku selalu sangat mengganggu konsentrasinya

"terima kasih D. raya puasa ni rumah mama abah sayang. raya haji rumah mama abah sayang. raya puasa, raya haji tahun depan pon rumah mama abah sayang. raya tahun-tahun depan pon rumah mama abah sayang. boleh macam tue D?"

tanyaku dengan muka slumbernya sambil tersenyum kambing di depannya

"Aaaaa?"

"okey dah agak. sayang gurau sajalah D. cepat melatah pulak sayang D nie. sayang ikut je ke mana D pergi. as long as D ada bersama dengan sayang"

balasku sambil kepala melentok di bahunya


cerita hati #1 - kawin dan masak
cerita hati #2 - kriteria pilihan
 cerita hati #3 - siapakah dia
 cerita hati #4 - cita-cita dan impian
cerita hati #5 - kenapa awak mencintai saya?



Live life to the fullest



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****


Live life to the fullest
Do some unexpected things and U might get unexpected rewards
Never let "Regret" have a chance to visit U
Enjoy your life while given your time
Make something that will make you proud soon
Because of you today 

v(^__^)v
 

jangan terlalu berharap pada manusia



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****
 

"mmg mule2 aku rase macam xley hiduplah tanpa dya....xcbe xtaw..Allah maha besar"

"yeap n i believe kite akn mencintai orang yang silap dahulu before jumpe yang btol2 kite syg"


"so sis....btol ayat ni "jgn terlalu berharp pda manusia krn manusia itu mengecewekan....jadi berharaplah pde Allah kerne Dye xkn sesekali menghampakan hambanya" "


"pengalaman kn cikgu yg paling b'guna"


"dari pengalaman, kta blajar bngun dri terus jatuh."
 
"belajar jgn salah kn takdir....xsalahkan manusia juge...sbb dri mule lagi kita ade pilihan tuk memilih....so anything happen disbbkn pilihan yg kite pilih...so kne belajar terime"
 

 yeh it's the perfect advice
thank you so much sis
alhamdulillah
sudah lama buang yang keruh ambil yang jernih
anything happen for a reason right
so, i'm just okey sis
belajar untuk terima takdir
belajar untuk jangan salahkan takdir, belajar untuk jangan salahkan sesiapa atas apa yang berlaku
paling penting positifkan diri
itu pemudah segala masalah
macam sis cakap, "kita akan mencintai orang yang salah dahulu before jumpa yang betul2 kita sayang"
yeah i believe with that quote
dan nak tambah sikit,
"sayang pada orang yang sayang kita. bukan kita saja yang sayang dia (bertepuk sebelah tangan tak bunyi). so, that's call true love right?"
setiap orang kan ada jodoh masing-masing yang dah ditetapkan
cepat atau lambat je masa nak disatukan menjadi yang halal
insyaAllah percaturan Allah adalah sebaik-baiknya
 
"jangan terlalu berharap pada manusia kerana manusia itu mengecewakan. jadi berharaplah pada Allah kerana Dia takkan sesekali menghampakan hambaNya"
 
v^__^v


 
nota kaki : alhamdulillah dengan pemberian dariNYA. =) 

Life is experiencing



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****


"Life is experiencing. Experiencing bad times and experiencing sad times. Experiencing good times and experiencing happy times"


Charity Work



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

::12072013::

"terima kasih cik. hanya ALLAH saja yang dapat membalas semua jasa baik cik. ....."

tersentuh hati dengan doa sorang makcik tadi
terima kasih makcik
moga makcik sentiasa diberi kesihatan yg baik
hampir menitis air mata cik fadz
kadang-kadang bila kita ditimpa musibah, kita ingat kita dah yang paling teruk, paling susah
tapi kita lupa pada ketika itu, rupanya ada yang lain lebih teruk, lebih susah dari kita
mendekatkan diri dengan kalangan mereka, membuatkan kita menyedari betapa beruntungnya kita
kita ada apa yang mereka tiada
mereka menghargai walaupun pada kita ianya adalah sekecil-kecil pemberian
subhanallah

MenAreFromMars‬,WomenAreFromVenus



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****


"Certainly, the journey of creating a loving relationship can be rocky at times"


Men are from Mars, Women are from Venus

Everyone agree that men and women are different

Everyone agree that men and women are different

Ramadhan Al-Mubarak 1434H



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

Kemuliaan Ramadan - UNIC ft In-Team

Ramadhan bulan ibadah
bulan kerahmatan dan keampunan
para malaikat merendahkan sayap
untuk menghitung pahala berganda

ramadhan bulan berpuasa
bulan kesabaran dan keinsafan
lapar dan dahaga mendidik jiwa
menundukkan nafsu
mengawal indera

Pintu syurga dibukakan
ditutup pintu neraka
dibelenggu syaitan yang durjana
dihentikan azab di pusara

bersyukurlah pada rahmat-Nya
(Ya ramadhan)
dikurnia bulan yang mulia (ya ramadhan)
beruntunglah bagi mereka yang
mendapat keredhaan-Nya(ya ramadhan)
tiap satu pahala ibadah
tujuh puluh ia digandakan
10 akhir ramadhan
dikurniakan lailatul Qadar
malam yang terbaik
diumpamakan seribu bulan

miss him



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

frankly speaking,
i MISS him badly

usia sebulan



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

entry terdahulu
27 Jun 2013
alhamdulillah genap sebulan pon menapak dalam dunia kerjaya nie
makin hari, makin banyak memahami
masih kena upgrade lagi
insyaAllah akan terus ke hadapan dan ke hadapan
sesekali pandang ke belakang merenung balik kisah yang membolehkan kita ke hadapan

nuff

My Best Day

Daisypath Graduation tickers

We are Together

Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers
We met it was Luck! We talked it was CHANCE! We became friends it was DESTINY! We are still friends it is FAITH! We will always be friends its a PROMISE!

PERHATIAN

Ini adalah laman web peribadi. Semua kandungan adalah benar-benar kepunyaan pemilik kecuali dinyatakan sumbernya. Mana-mana idea-idea dan isu-isu adalah berdasarkan kepada pandangan peribadi pemilik. Terima Kasih