♥ inspirational ♥

Enjoy the moment
Yesterday is gone,
Never to be experienced again;
Tomorrow is uncertain,
A candle that burns unseen.
The present alone can be lived:
Do not seek to borrow from yesterday’s joy,
Nor entrust your happiness to tomorrow’s hands.

Text

"Jadikanku Seindah Wanita Solehah"

♥ lets exchange your link with me ♥

heartbeat

♥ my luvly followers (thanks yar u all) ♥

♥ kita bersama ♥

Daisypath Anniversary tickers

cerita hati #3 - siapakah dia



.. Bismillahirrahmanirrahim ..

.. assalamualaikum ..


.. 2 March 20++ ..
.. 5.17pm ..

*****

.. ceritera suatu hari ..
.. si gadis diminta balik ke kampung halaman atas urusan yang tidak diketahui ..
.. bermacam persoalan bermain difikiran si gadis ..
.. baik positif, baik yang negatif ..
.. kira semua dah bercampur ..

"hah sudah. asal la pulak nie? asal ramai pulak nie? asal semua kaum kerabat ada nie hah?"

.. okey perasaan lagi membuak-buak ..
.. si gadis berlari lagak pelari pecut dunia ..

"ma, kenapa nie ma? kenapa ramai sangat orang nie?"

.. mata si gadis ligat mencari mr.abahnya ..
.. oh maii, mana pulak mr.abah nie ..

"ma, mana abah eh? asal akak tak nampak pon nie hah?"

"dah pi tukaq pakai baju sopan sikit. pakai baju kurung yang ma dah letak dalam bilik tue"

.. hah sudah ..
.. lawak antarabangsa apa pulak mrs.mama nie ..
.. dah sopan apa pakaian si gadis masa tue ..
.. blouse labuh matching dengan seluar slack gitu ..
.. cuma bukan baju kurung jalah ..
.. alah, tukar jalah ..
.. dalam hati si gadis tak tenang jugak masa tue ..
.. dahla mr.abah tak jumpa lagi ..
.. adoii, manalah nie ..
.. baju yang mrs.mama siapkan, main pakai aja ..
.. layankan ajalah ..

"akak, meh dok sini"

.. masa tue kelihatan dua lagi sepupu si gadis ..
.. hah, sudah ..
.. apa lagilah nie ..
.. siap ada kerusi-kerusi bagai nie hah ..
.. tiba-tiba sorang mak cik nie muncul ..

"hah, meh sini tangan nak tengok"

.. amboi mak cik, bukan main hah garangnya ..
.. sentap si gadis ..
.. dahla tak hilang lagi terkejut, cuak segala bagai nie ..
.. ada pulak minta tangan orang main marah-marah lagi ..
.. padahal masa tue bukan minta tangan si gadis pun ..
.. tapi sentap jugak la si gadis ..
..hehehe ..
.. tiba-tiba ..

"meh mak cik nak tengok tangan"

.. aiks, lemah lembut pulak mak cik nie ..
.. siap main peluk-peluk, usap-usap lagi tue ..
.. wah lagi lah si gadis blurr tak tentu hala ..
.. main bagi ajalah si gadis tangannya yang tak berapa nak lembut tue ..
.. apa hal pulak mak cik nie belek-belek hah ..
.. lepas tue senyum-senyum ..
.. oh tidakk ..
.. sesuatu sudah tersarung di jari ..
.. memang tahap Giga lah blurr si gadis ..

"nah amek buku nie, tulis apa kamu rasa sekarang"

.. hah? ..
.. ok muka blurr si gadis makin-makin terserlah ..
.. dah menghampiri tahap Tera dah hah ..
.. ah, pedulikan semua tue ..
.. yang penting, nak buat apa dengan notepad tue? ..
.. nak buat apa dengan pen tue? ..
.. oh tidakkk ..
.. nak tulis apa nie hah ..
.. ini memang betul-betul lawak antarabangsa majalah ujang tue hah ..
.. si gadis pandang mrs.mama di belakang ..
.. just guna isyarat mata, si gadis dah tahu nak tulis apa ..
.. ya lah masa sekolah sempat sikit-sikit belajar isyarat mata nie ..
.. tak sangka kegunaannya ada pada masa kritikal macam nie ..
.. si gadis mula menulis sesuatu ..


"ok. saya blurrr. eh silap. silap"


.. si gadis memang tidak dapat mengawal tahap blurrnya ..
.. ditulis sekali lagi apa yang terlintas ..
.. mak cik tue nasib baiklah tak sentap dengan kelakuan si gadis ..
.. tabah ja dia tunggu si gadis ..


"ok saya blurrr. tq sebab ... "


.. nak tulis ayat tue, bukan main susah lagi ..
.. of course la ..
.. semua terkejut tergempar punya kerja ..
.. tiba-tiba si gadis terpandang mr.abah ..
.. si gadis senyum-senyum sebab perkara yang dia fikirkan memang salah sama sekali ..
.. tapi ..

"eh, sapalah pulak mamat sebelah abah tue? asal la pulak diorg dok tunjuk-tunjuk aku tue hah"

.. ayat yang tadinya tak sempat dihabiskan, cepat-cepat aja sambungkan ..
.. pantas, tepat dan padat ..


"ok saya blurrr. tq sebab sudi bertandang :)"


.. hah amek ..
.. sekali ayat mega drama keluar ..
.. notepad si gadis bagi pada mak cik tadi ..
.. tiba-tiba notepad tue beralih pemilik ..
.. oh mamat itu ..
.. sapakah dia? ..
.. kenapa notepad tue kena ada pada dia? ..

"eh kejap. silap tulis"

.. sambil tangan si gadis nak merampas balik notepad ..

"mendesak macam tue lagi nanti, siaplah"

.. si gadis gagal mendapatkan notepad tersebut ..
.. semuanya gara-gara mata si mamat itu yang mungkin sakit kot ..
.. mana taknya, mata dia wink wink pada si gadis ..
.. of course la si gadis sepantas kilat lepaskan ..

"oh ok. nah amek balik"

.. lagi sekali ayat mega padat dan tepat terkeluar dari mulut si gadis ..
.. mamat tersebut kemudiannya just bagi beg pada si gadis ..
.. hah? ..
.. ok muka blurr, perasaan blurr makin menyelubungi si gadis ..



nota kaki : orang ramai? cincin? lelaki? uniform? beg? apakah? siapakah? kenapakah?

7 comment received:

bel0gkite.blogspot.com said...

Kena minang dh dia,hee ;D

bel0gkite.blogspot.com said...

Kena pinang dh dia,hee ;D

FadzMeera said...

@bel0gkite.blogspot.com
ntah eh...
si gadis tu blurr ja hah..hi3

hunnybunny said...

byk tnda tnya ni..suspen gitu..

FadzMeera said...

@hunnybunny
tanda tnya yg ntah terjawab ke tak ni hah dear :)

QASEH ALYN said...

hehehee....sweet pn ada gak..hehe..

FadzMeera said...

@QASEH ALYN
sweet2 :)

nuff

My Best Day

Daisypath Graduation tickers

We are Together

Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers
We met it was Luck! We talked it was CHANCE! We became friends it was DESTINY! We are still friends it is FAITH! We will always be friends its a PROMISE!

PERHATIAN

Ini adalah laman web peribadi. Semua kandungan adalah benar-benar kepunyaan pemilik kecuali dinyatakan sumbernya. Mana-mana idea-idea dan isu-isu adalah berdasarkan kepada pandangan peribadi pemilik. Terima Kasih