♥ inspirational ♥

Enjoy the moment
Yesterday is gone,
Never to be experienced again;
Tomorrow is uncertain,
A candle that burns unseen.
The present alone can be lived:
Do not seek to borrow from yesterday’s joy,
Nor entrust your happiness to tomorrow’s hands.

Text

"Jadikanku Seindah Wanita Solehah"

♥ lets exchange your link with me ♥

heartbeat

♥ my luvly followers (thanks yar u all) ♥

♥ kita bersama ♥

Daisypath Anniversary tickers

kami datang nak meminang



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

assalamualaikum

*****

mr.google
mr.google
okey ini kesinambungan dari sini
cik fadz rasa tertarik nak panjangkan lagi entry nie
sebab tengok macam ramai pulak kan yang view
so, ringkas ja jawapan cik fadz

Islam nie agamanya suka yang memudahkan umatnya. Cuma kadang kala, umatnya sendiri yang menyusahkan apa yang mudah tue. Yang mana sebelum nie, majlis perkahwinan itu mudah perlaksaannya tapi makin mengikut peredaran masa, ia menjadi semakin sulit. BUDAYA

jom cik fadz share satu post nie
suka cik fadz baca
tak pasti pengalaman benar ke idak ya
masa orang datang minang adik perempuan aku dulu.. bapa aku suruh aku urus majlis pinangan itu...

wakil lelaki berpantun.. aku tak pandai nak balas pantun, sbb tak sempat nak rangka... jadi aku pun cakap, "straight to the point"

"kami datang nak meminang"

"ya, saya tau..."

"macam mana kira ni?"

"oklah, saya terus buat keputusan je la..kadar mas kahwin tu ikut budaya setempat la.. tp hantaran kami tak letak.. nak bagi, kami ambil.. kalau tak bagi, kami tak kisah.. kalau rasa tak cukup duit, bgtau kami, nanti kami tolong top up"..

wakil lelaki semua jem... diam hampir 5 minit.. saling tengok muka masing2.

bapa aku menyampuk, "kami nak ikut islam, kami tak nak ikut budaya melayu".

seorang pak haji dari wakil lelaki bercakap, "Senang nyeee..."

aku jawab, "islam suka yang mudah-mudah.. jgn susah2kan.. kalau si lelaki rasa tak ada duit, bgtau saya.. nanti saya cuba bantu sekadar yang mampu"..

perbincangan itu tidak sampai 15 minit, dan makanan pun dikeluarkan.. aku pun masuk bilik, tidur, sbb malam tu tak tidur...

alhamdulillah, sekarang adik dan adik ipar aku dah ada seorang anak... aku bangga...
~ Salam Hadrah ~



nota kaki : utk arjuna, saya x nak susahkan awak ya. cukup awak boleh terima baik buruk saya. taknak lah kawen, tapi sampai kena buat loan. jom penuhkan tabung kawen noh =)

0 comment received:

nuff

My Best Day

Daisypath Graduation tickers

We are Together

Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers
We met it was Luck! We talked it was CHANCE! We became friends it was DESTINY! We are still friends it is FAITH! We will always be friends its a PROMISE!

PERHATIAN

Ini adalah laman web peribadi. Semua kandungan adalah benar-benar kepunyaan pemilik kecuali dinyatakan sumbernya. Mana-mana idea-idea dan isu-isu adalah berdasarkan kepada pandangan peribadi pemilik. Terima Kasih