♥ inspirational ♥

Enjoy the moment
Yesterday is gone,
Never to be experienced again;
Tomorrow is uncertain,
A candle that burns unseen.
The present alone can be lived:
Do not seek to borrow from yesterday’s joy,
Nor entrust your happiness to tomorrow’s hands.

Text

"Jadikanku Seindah Wanita Solehah"

♥ lets exchange your link with me ♥

heartbeat

♥ my luvly followers (thanks yar u all) ♥

♥ kita bersama ♥

Daisypath Anniversary tickers

wajib tonton : Tasbih Putih



.. Bismillahirrahmanirrahim ..

.. assalamualaikum ..

.. selamat petang jejaka kacak, gadis comel luar sana ..
.. cik fadz baru habis tengok satu drama nie ..
.. cik fadz nak review sikit pasal drama nie ya ..
.. bagi cik fadz ini drama wajib tonton ..
.. TASBIH PUTIH ..


.. ya itu tajuknya ..
.. ada orang tengok Ombak Rindu sampai nangis kan ..
(cik fadz dah berapa kali tengok ombak rindu, takda lak nangisnya..
terkutuk ada la sikit.. maaplah ya)
.. apa kata kali nie pakat tengok drama nie lak ..
.. nie lak drama yang akan buat orang nangis habis ..
.. tak percaya, kenalah tengok sendiri ..
.. walaupun flight kita delay dah berapa lama kan ..
.. banyak pengajaran dari drama nie ..
.. bagaimana seseorang yang awalnya zero, akhirnya memperoleh seribu manfaat dalam hidup ..
.. cik fadz suka satu ayat nie ..
.. izinkan cik fadz petik sikit ya ayat dia ..
(ececeh, macam tak biasakan. cik fadz kan suka share quote yang best2 nie)

"manusia boleh berubah. terpulang pada kita nak berubah atau tidak. 
nak seribu daya"

.. nie sikit sinopsis drama nie ya ..
.. lepas baca nie, wajib tengok tau ..


Mengisahkan Salim (Johan As'ari) anak orang kaya yang berubah jadi baik setelah tinggal dan belajar di sekolah pondok. Dia berjaya jugak mengubah hidup seorang remaja bernama Rahim (lakonan Hirzi Jalil) dari remaja yang liar dan derhaka pada orang tuan kepada remaja yang baik. Rahim dulunya benci dengan Salim sudah seperti adik kepada Salim. Salim rupanya anak orang kaya sebelum dia meninggal dia meminta tolong ayahnya supaya mendermakan sedikit harta buat sekolah pondok tu. Akhirnya ayah Salim menunaikan permintaan Salim sebelum dia meninggal dunia.


"ajal maut di tangan allah taala. kalau allah taala dah berkehendak, 
kita nie takkan dapat mengelak"

culik sini

.. nak tengok tak? ..
.. nak tengok, picit Tasbih Putih laju-laju ..
.. selamat menonton ya ..
.. jangan lupa spare tisu kalau rasa hati nipis ..
.. agak menyentuh perasaan kot ..
.. lagi satu, boleh jugak sama-sama berzikir bila tengok drama nie ..
.. yang baik dijadikan tauladan, yang buruk dijadikan sempadan ..
.. insyaAllah ..
.. selamat menonton ..


nota kaki : nie lah drama yang cik fadz tengok takda pelakon perempuan kecuali mak si Rahim tue ja yang ada. alhamdulillah

0 comment received:

nuff

My Best Day

Daisypath Graduation tickers

We are Together

Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers
We met it was Luck! We talked it was CHANCE! We became friends it was DESTINY! We are still friends it is FAITH! We will always be friends its a PROMISE!

PERHATIAN

Ini adalah laman web peribadi. Semua kandungan adalah benar-benar kepunyaan pemilik kecuali dinyatakan sumbernya. Mana-mana idea-idea dan isu-isu adalah berdasarkan kepada pandangan peribadi pemilik. Terima Kasih