♥ inspirational ♥

Enjoy the moment
Yesterday is gone,
Never to be experienced again;
Tomorrow is uncertain,
A candle that burns unseen.
The present alone can be lived:
Do not seek to borrow from yesterday’s joy,
Nor entrust your happiness to tomorrow’s hands.

Text

"Jadikanku Seindah Wanita Solehah"

♥ lets exchange your link with me ♥

heartbeat

♥ my luvly followers (thanks yar u all) ♥

♥ kita bersama ♥

Daisypath Anniversary tickers

review 7 Petala Cinta



Bismillahirrahmanirrahim

~sumber FB 7 petala cinta~

assalamualaikum cinta...
waalaikumussalam rindu...

okey masih dalam mood filem 7 petala cinta
kiranya masih dalam awang-awangan lagi lah ya
biasa la kalau dah cakap soal 'chenta' nie kan
confirm suma nak bunga-bunga ja
kalau boleh daun, ranting, dahan pon nak dijadikan metafora
syabas dan tahniah ya untuk pengarah filem nie
lambat sikit cik fadz tengok movie nie
bagi cik fadz not bad cerita nie
banyak pengisian dia
dialog pun mendalam maksud dia
kiranya cik fadz berfikir jugak la kalau dengar dialog-dialog yang dilontarkan tue
ya mungkin filem kita tak sehebat filem bercorak islamic di Indonesia
tapi nie kiranya satu percubaan baru bagi penggiat filem Malaysia
biasalah tue kalau ada kurangnya
apa yang cik fadz boleh share, yang baik dalam cerita nie dijadikan teladan dan yang buruk dijadikan sempadan
jangan kita asyik tengok yang negatif ja
sampai kadang tue, yang negatif menutupi yang positif
cik fadz nak petik satu dialog dalam cerita nie

"Insan yang masuk ke dalam rumah Allah adalah tetamu dan bukannya penjenayah"

okey masa nie bergenang juga la air mata nie
apa yang cik fadz fikir, 
ya Islam itu tak mengajar kita untuk menghukum seseorang tanpa soal selidik terlebih dahulu 
walaupun kadang-kadang kita menjatuhkan sendiri hukum ke atas seseorang
wallahualam
satu lagi dialog yang menyentap

"Sebesar manapun dosa yang kita lakukan, sesungguhnya pengampunan Allah itu seluas langit yang tidak bertepi. Seluas lautan yang tidak berpenghujung"

Allah itu Maha Pengampun
asalkan kita bersungguh-sungguh dan tak akan melakukan lagi perkara lepas

"Kalaulah jalan semua tertutup untukmu, carilah jalan Allah. Kerana jalan Allah itu seluas 7 petala langit, 7 petala bumi"

banyak renungan yang cik fadz dapat
insyaAllah

0 comment received:

nuff

My Best Day

Daisypath Graduation tickers

We are Together

Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers
We met it was Luck! We talked it was CHANCE! We became friends it was DESTINY! We are still friends it is FAITH! We will always be friends its a PROMISE!

PERHATIAN

Ini adalah laman web peribadi. Semua kandungan adalah benar-benar kepunyaan pemilik kecuali dinyatakan sumbernya. Mana-mana idea-idea dan isu-isu adalah berdasarkan kepada pandangan peribadi pemilik. Terima Kasih