♥ inspirational ♥

Enjoy the moment
Yesterday is gone,
Never to be experienced again;
Tomorrow is uncertain,
A candle that burns unseen.
The present alone can be lived:
Do not seek to borrow from yesterday’s joy,
Nor entrust your happiness to tomorrow’s hands.

Text

"Jadikanku Seindah Wanita Solehah"

♥ lets exchange your link with me ♥

heartbeat

♥ my luvly followers (thanks yar u all) ♥

♥ kita bersama ♥

Daisypath Anniversary tickers

pelangi itu indah



.. Bismillahirrahmanirrahim ..

.. assalamualaikum ..

.. halu jejaka kacak, gadis comel ..
.. dua tiga hari nie hujan kan ..
.. alhamdulillah ..
.. sejuk jugak lah kan ..
.. dah berapa lama hah panas terik ..
.. tanah pun dahagakan air jugak ..
.. nak dijadikan cerita, ..
.. satu hari tue, cik fadz terpandang pada langit ..
.. wah pelangi lah ..
.. cantiknya pelangi tue ..
.. indahnya ciptaan Allah swt ..
.. tiba-tiba teringat satu quote nie ..
.. dia terlintas, zupppp macam tue ..
(sepantas kilat dia mai)

"pelangi yang cantik dan indah itu hadir selepas hujan ribut dan petir"

.. okey tiba-tiba termuhasabah cik fadz sorang diri ..

*****

.. kadang-kadang kita merungut ..
.. kenapa begitu? kenapa begini? kenapa Allah turunkan ujian pada kita ..
.. kita patah semangat ..
.. kita sedih ..
.. kita hiba dengan ujian tue ..
.. kadang tue, kita rasa kita sendiri mengharungi ujian Allah ..
.. kita rasa dipinggirkan ..
.. kita rasa takda apa dah yang bernilai dalam hidup nie ..
.. yang kita nampak saat tue hanyalah kesedihan, kesuraman ..
.. semua yang negatiflah cik fadz katakan ..
.. yang positif tue, lambat sikit nak masuk ..
.. lepas tue mulalah kita nak salahkan Allah swt ..
.. kita salahkan takdir ..
.. kenapa aku yang engkau pilih? ..
.. kenapa bukan orang lain? ..
.. perkataan KENAPA berlegar-legar dalam kepala ..
.. persoalan demi persoalan dilontarkan ..
.. sebabnya kita rasa kecewa dengan ketentuan Allah swt terhadap kita ..
.. bila kita hilang pertimbangan, mulalah perkara yang bukan-bukan jadi pilihan ..
.. jalan mudah? ..
.. apa lagi kalau bukan menamatkan riwayat hidup ..
.. yang sebetulnya hanya Allah swt yang berhak mengambil hakNya ..
.. sebab apa? ..
.. sebab yang tue ja jalan termudah ..
.. padahal kita tak sedar yang setiap kemanisan, keindahan yang orang lain kecapi tue sebenarnya ada jugak kepahitannya ..
.. semua orang akan mengalami saat kepahitan, dugaan dan kekangan dalam hidup masing-masing ..
.. cuma masa dan caranya saja yang berbeza ..
.. setiap kemanisan dan kebahagiaan tue hadir selepas kita melakukan pengorbanan ..
.. kita korbankan masa, perasaan dan sebagainya ..
.. insyaAllah ..
.. insyaAllah akan hadir pelangi yang indah dan cantik itu selepas ribut petir berlaku dalam hidup kita ..
^___^


~berusaha nak snap jugak pelangi tu walaupun kamera hanyalah beberapa pixel~


nota kaki : biar selebat mana pun hujan tue. biar sekuat mana pun ribut dan petir tue. yakin pada diri bahawa suatu hari, pelangi nan indah akan muncul mempamerkan diri :)

2 comment received:

hunnybunny said...

"pelangi yang cantik dan indah itu hadir selepas hujan ribut dan petir"

ayat 2 leh wat pedoman..:p

FadzMeera said...

@hunnybunny

btol tu hunny..
org kata, biar susah2 dulu :)

nuff

My Best Day

Daisypath Graduation tickers

We are Together

Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers
We met it was Luck! We talked it was CHANCE! We became friends it was DESTINY! We are still friends it is FAITH! We will always be friends its a PROMISE!

PERHATIAN

Ini adalah laman web peribadi. Semua kandungan adalah benar-benar kepunyaan pemilik kecuali dinyatakan sumbernya. Mana-mana idea-idea dan isu-isu adalah berdasarkan kepada pandangan peribadi pemilik. Terima Kasih