♥ inspirational ♥

Enjoy the moment
Yesterday is gone,
Never to be experienced again;
Tomorrow is uncertain,
A candle that burns unseen.
The present alone can be lived:
Do not seek to borrow from yesterday’s joy,
Nor entrust your happiness to tomorrow’s hands.

Text

"Jadikanku Seindah Wanita Solehah"

♥ lets exchange your link with me ♥

heartbeat

♥ my luvly followers (thanks yar u all) ♥

♥ kita bersama ♥

Daisypath Anniversary tickers

berkat doa anak qariah



.. Bismillahirrahmanirrahim ..

.. assalamualaikum ..

.. pertama sekali nak ucap alhamdulillah jap ..
.. alhamdulillah dengan berkat doa anak qariah tempat cik fadz tinggal, akhirnya kami mendapat tanah untuk menjadi tanah perkuburan ..

~gambar hiasan~

.. hampa pernah terfikir tak pasal menda nie ..
.. ada la sekali 2 cik fadz tanya mama cik fadz menda nie ..
.. "mama, kalau kita ditakdirkan meninggal suatu hari nanti, kita nanti kena kebumi katna ya?'' ..
.. bukan apa kadang2 terlintas soal hidup mati nie tetiba ja ..
.. yalah, kita pon tak tau hidup berapa lama lagi kan ..
.. so, kena la amek tau jugak ..
(takut oneday, ada kes takda tempat nak disemadikan)
.. berbalik kepada persoalan tadi, mukim Keladi kata mama kalau kami2 nie meninggal ..
.. lama jugak la kami bincangkan soal nie ..
.. eh, bukan dah sempit sangat ka kat situ ..
(fikir cik fadz sendiri)
.. serius, kalau dengan tanah yang sekangkang kera tue, tak dapat hah nak tampung bilangan masyarakat kat sini ..
.. penduduk kat sini saja menurut portal MPKK dah lebih 10000 orang ..
(tengok sajalah tahun 2010 kan..dah lebih 70k)
.. pernah terlintas, kalaulah cik fadz banyak duit, nak aja beli tanah then wakafkan untuk tanah perkuburan ..
.. tataw la orang lain perasan ke tak kan menda nie ..
.. sesekali kena jugak fikir apa akan jadi untuk masa hadapan tue ..
.. wallahualam ..
.. apa2 pun, alhamdulillah dengan rezeki Allah bagi untuk kami anak qariah ..
.. lepas nie dah boleh guna tanah yang dah diwakafkan tue ..
.. syukur ke hadratMu ya Allah ..


0 comment received:

nuff

My Best Day

Daisypath Graduation tickers

We are Together

Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers
We met it was Luck! We talked it was CHANCE! We became friends it was DESTINY! We are still friends it is FAITH! We will always be friends its a PROMISE!

PERHATIAN

Ini adalah laman web peribadi. Semua kandungan adalah benar-benar kepunyaan pemilik kecuali dinyatakan sumbernya. Mana-mana idea-idea dan isu-isu adalah berdasarkan kepada pandangan peribadi pemilik. Terima Kasih