♥ inspirational ♥

Enjoy the moment
Yesterday is gone,
Never to be experienced again;
Tomorrow is uncertain,
A candle that burns unseen.
The present alone can be lived:
Do not seek to borrow from yesterday’s joy,
Nor entrust your happiness to tomorrow’s hands.

Text

"Jadikanku Seindah Wanita Solehah"

♥ lets exchange your link with me ♥

heartbeat

♥ my luvly followers (thanks yar u all) ♥

♥ kita bersama ♥

Daisypath Anniversary tickers

salam MERDEKA



.. Bismillahirrahmanirrahim ..

.. assalamualaikum ..


.. MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA! ..
.. salam MERDEKA yg ke 54 ..
.. sambil-sambil dalam mood beraya, jom sejenak kita hayati detik kemerdekaan Malaysia ya ..
.. 2011 nie kira tahun bertuahlah kan ..
.. kita dapat sambut dua perayaan besar serentak ..
..kalau tanpa pejuang2 terdahulu, tak dapat kita nak beraya macam skrg ..
.. baru-baru nie tgk Majalah 3 ..
(bukan yg pertama kali ya...setiap sabtu mesti tgk)
.. terharu dgn edisi Majalah 3 sabtu lepas, 27Ogos2011 ..
.. Raya Banzai di Georgetown ..
.. serius menarik sangat ..
.. macam mana org dulu berhari raya masa Jepun menjajah ..
(lepas solat raya nak kena pancung kepala pada sapa yg tak support Jepun. biji durian pon boleh tumbuk jadi tepung buat kuih raya)
.. tersentuh dan menitis jgk la air mata tgk persahabatan Dato Aziz & Capt Kobayashi dua insan yang mmg berbeza bangsa dan agama ..
.. then tgk pulak Warkah Terakhir pasal Rosli Dhoby ..
(tetiba rasa meronta-ronta nak study buku Sejarah balik)
.. merdeka nie jugak sekali lagi tayangan 1957:Hati Malaya ..
(tak jemu tengok banyak kali pon)
.. berbalik pada yg asal, kenal tak Rosli Dhoby? ..
.. Rosli Dhoby ni pejuang kemerdekaan Sarawak yg menuntut merdeka drp British ..
.. umo 17 tahun dah berkobar berjuang demi anak bangsa ..
.. perghhh, perjuangan orang lama lama memang tragis .. 
.. masa dok tgk cerita nie, terfikir satu perkara nie ..
.. umur muda macam aku nie apa yg diperjuangkan ya? Dan apa pula sumbangannya? ..
.. fikir-fikir balik, skrg nie kita semakin dijajah semula dgn cara hidup, pemakaian, pemakanan, ekonomi ..
.. sama-sama kita renungkan, tepuk dada,tanya selera ..
.. dan sama-sama juga kita hayati kemerdekaan nie ..
.. sama-sama mengekalkan kemerdekaan ini agar ia sentiasa berada dalam tangan kita buat selama-lamanya ..
.. sejarah membawa kita mengenali jati diri & asal usul kita ..
.. peace yaww ..


2 comment received:

Gen2Merah said...

Salam kemerdekaan di hari Lebaran ye.. pastinya sejarah tidak pernah kami lupakan..

~Gen2Merah~

FadzMeera said...

yeh..bgus2..
sesama kt hayati detik kemerdekaan :)

nuff

My Best Day

Daisypath Graduation tickers

We are Together

Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers
We met it was Luck! We talked it was CHANCE! We became friends it was DESTINY! We are still friends it is FAITH! We will always be friends its a PROMISE!

PERHATIAN

Ini adalah laman web peribadi. Semua kandungan adalah benar-benar kepunyaan pemilik kecuali dinyatakan sumbernya. Mana-mana idea-idea dan isu-isu adalah berdasarkan kepada pandangan peribadi pemilik. Terima Kasih