♥ inspirational ♥

Enjoy the moment
Yesterday is gone,
Never to be experienced again;
Tomorrow is uncertain,
A candle that burns unseen.
The present alone can be lived:
Do not seek to borrow from yesterday’s joy,
Nor entrust your happiness to tomorrow’s hands.

Text

"Jadikanku Seindah Wanita Solehah"

♥ lets exchange your link with me ♥

heartbeat

♥ my luvly followers (thanks yar u all) ♥

♥ kita bersama ♥

Daisypath Anniversary tickers

kenapa daging khinzir tidak boleh dimakan



.. Bismillahirrahmanirrahim ..


.. assalamualaikum ..




.. hah ce tgk tajuk tue ..
.. so, takmo melencong2 nie ..
.. kita teruskan ajalah ke topik asal tue yar ..
.. agak2, kenapa eh daging  mendalah nie tak ley makan? ..
.. meh cheq nak habaq mai kat hampa nah ..
.. daging mendalah nie kalu ikot, ada banyak la sgt2 'histamine' & 'inidazole' ..
.. dua2 bahan nie sebenarnya akan membawa masalah ..
.. contohnya gatal dan radang ..
.. selain 2 permasalahan nie, pembengkakan dan lebihan lendir kat tendon dan tulang rawan jugak ..
kira sampai radang sendi jugak la ..
.. selain tue, makan daging mendalah nie boley menyebabkan masalah batu hempedu dan obes gak taw dak ..
.. maw tak obes? kalu dah kolestrol ngan lemak tinggi kan ..
.. hah nie hampa penah dgr tak? 'Taenia solium'? ..
.. menda nie sejenis cacing pita yg wujud dlm daging khinzir nih ..
.. Taenia solium nie seyesly, dia akan masuk dlm usus si pemakan daging khinzir then akan merosakkan organ2 lain ..
.. so, kat sini nampak sgt kan kenapa daging haiwan nie, diHARAMkan dlm ISLAM, ya?

sumber : majalah RAPI



nota kaki : perkongsian kita bersama. effect presentation lah nie :)



0 comment received:

nuff

My Best Day

Daisypath Graduation tickers

We are Together

Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers
We met it was Luck! We talked it was CHANCE! We became friends it was DESTINY! We are still friends it is FAITH! We will always be friends its a PROMISE!

PERHATIAN

Ini adalah laman web peribadi. Semua kandungan adalah benar-benar kepunyaan pemilik kecuali dinyatakan sumbernya. Mana-mana idea-idea dan isu-isu adalah berdasarkan kepada pandangan peribadi pemilik. Terima Kasih