♥ inspirational ♥

Enjoy the moment
Yesterday is gone,
Never to be experienced again;
Tomorrow is uncertain,
A candle that burns unseen.
The present alone can be lived:
Do not seek to borrow from yesterday’s joy,
Nor entrust your happiness to tomorrow’s hands.

Text

"Jadikanku Seindah Wanita Solehah"

♥ lets exchange your link with me ♥

heartbeat

♥ my luvly followers (thanks yar u all) ♥

♥ kita bersama ♥

Daisypath Anniversary tickers

♥ lelaki rajin di siang hari ♥

~cilok sini~


.. Bismillahirrahmanirrahim ..


.. assalamualaikum ..
.. tak kenal maka tak cinta ..
.. dan mengenali sang lelaki tue tidak hanya terbatas drp keperibadiannya sahaja ..
.. sikap sang lelaki juga rupanya boleh dipengaruhi oleh waktu ..
.. ada satu artikel nih, dia ckp sang lelaki mempunyai hormon yg turun naik 
(iaitu tinggi dan rendah) setiap hari ..
.. berbeza dgn wanita yg hormonnya berubah setiap bulan ..
.. hal ini mungkin boleh jelaskan sikap sang lelaki yg berubah-ubah ..
.. umpamanya, siang lain, malamnya lain ..
.. siangnya sgt agresif tetapi malamnya aduhai sgtlah romantis dan lembut ..


PUKUL 9 PAGI HINGGA 12 TENGAHARI

.. dalam tempoh waktu nie, sang lelaki yg baru bangun pagi mempunyai hormon testosteron tinggi yg membuatkannya cukup bertenaga ..
.. jadi, nie lah masanya yg sesuai kalau nak mintak bantuan sang lelaki nie utk buat kija2 berat etc ..


PUKUL 3 HINGGA 4 PETANG

.. bila dah sampai petang, tahap hormon sang lelaki nie akan menurun sikit ..
.. keadaan nie akan menyebabkan sang lelaki bersikap lebih lembut dan mudah diajak berbincang ..
.. hah, time gini lah boleh dimanfaatkan sebaik mungkin ..
.. manalah nak taw nk sarankan something or nk dapatkan kerjasama pape kn ..


PUKUL 8 HINGGA 10 MALAM

.. bila malam laks, hormon oksiton sang lelaki nie akan meningkat ..
.. yg nie bermaksud, hormon nie mempengaruhi perasaan sang lelaki nie utk jadik lebih intim ..
.. sang lelaki masa nie menjadi lebih romantis dan tak agresif ..
.. hah, kalau nk bincang topic2 yg sensitif, nie lah masa yg sesuai ..


.. justeru itu, manfaatlah turun naiknya hormon lelaki nie dgn sebaik-baiknya ..
.. mmg byk la faedahnya apabila wanita tahu kelebihan dan kelemahan lelaki ..
.. mungkin perkara nie boleh dimanfaatkan .. 
.. TETAPI, jika gagal atau tiada beza, itu maknanya ada masalah hormon lah sang lelaki itu ..


sekadar perkongsian bersama. bukan utk mencari kelemahan pihak lain
petikan UTUSAN MALAYSIA, 11/11/10




4 comment received:

nelly said...

wah .ada masanya eR ?

Encik MamaT said...

oo... mcm tu.. baru tau ni.. hehe

FadzMeera said...

hi3...artikel nie da lama smpan taw..

FadzMeera said...

nelly..itu lah..so, kena ikut masa dlu kalu nk apa2 tuh,,nnti salah tyme, x dpt hah :)

nuff

My Best Day

Daisypath Graduation tickers

We are Together

Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers
We met it was Luck! We talked it was CHANCE! We became friends it was DESTINY! We are still friends it is FAITH! We will always be friends its a PROMISE!

PERHATIAN

Ini adalah laman web peribadi. Semua kandungan adalah benar-benar kepunyaan pemilik kecuali dinyatakan sumbernya. Mana-mana idea-idea dan isu-isu adalah berdasarkan kepada pandangan peribadi pemilik. Terima Kasih