♥ inspirational ♥

Enjoy the moment
Yesterday is gone,
Never to be experienced again;
Tomorrow is uncertain,
A candle that burns unseen.
The present alone can be lived:
Do not seek to borrow from yesterday’s joy,
Nor entrust your happiness to tomorrow’s hands.

Text

"Jadikanku Seindah Wanita Solehah"

♥ lets exchange your link with me ♥

heartbeat

♥ my luvly followers (thanks yar u all) ♥

♥ kita bersama ♥

Daisypath Anniversary tickers

..Dunia Batinku..

smlm, akue tgk satu telefilem nih..
(mmg dok tggu nk tgk pon)
tajuk dia DUNIA BATINKU
agk menyentuh perasaan akue..huhuhu...
menyentap perasaan lah org kata..
mantap n berkesan lah lakonan pelakon2 dlm teefilem nih..

~Ibu (Sheila Rusly)~
-IBU..IBU..IBU..byknya pengorbanan seorg ibu-

~Abah (Shahrolnizam)~

~Abang (Shafie Naswip/Fizz Fairuz)~
-terror lew dia bwk watak dia..sume movie dia blakon menjadi..dlm telefilem nih, byk tunjukkan tjawab dia sbg seorg anak, cucu, abang n ketua keluarga pas abah, ibu n opah dia xde..sedih giler masa si abg nie, bg penyapu suh ibu dia pukul bila dia tgk ibu dia lemah dan sedih bila dgr tuduhan drp org len sal dia. hakikatnya, dia membanting tulang bekerja sembunyi-sembunyi tanpa pengetahuan ibu dia tanpa dia abaikan pelajaran-

~Siti Zaharah~

~Siti Mariam~
-fuhh..cayalah lakonan si cilik nih. dah lew petah giler dia ckp..plg akue xleh nk lupa dialog dia.."abg benci Siti ke?" "napa abg nk buang Siti" "napa abg tak pandang Siti?"...aduh, mmg nangis la akue..huhuhu-


Sedikit lah yew sinopsis telemovie nih:
~mengisahkan Khadija (ibu) yg bergantung hidup dgn suami dan akhirnya akur dgn ketentuan Allah. Disebabkan kematian suami, Khadija mulanya tak berdaya nk terus’n kehidupan. Apatah lagi perlu menjaga 3 anaknya, Zainal, Siti Zaharah, Siti Mariam dan ibu mentua,Halimah. Justeru, demi ank dan ibu mentuanya, Khadija xde pilihan lain dari bekerja siang dan malam coz nk tamping kehidupan diorg. Dlm masa yg sama, Khadija nie ada Prob ckit dgn anak sulung dia, Abang yg degil. Tp, sampai satu part, ada tragedy yg menimpa Khadija. Masa dia kija kat ladang getah, dia kena timpa dgn pokok. Mmg pas tue dia meninggal lah…sedih giler..Masa tue abang nk tnjuk kan result trial SPM dia..last2 dia tgk mayat ibu dia jew..huhuhu……mmg byk main dgn air mata ja lah akue mlm td..

SO, moral valuenya adalah kesungguhan, pengorbanan dan kasih sayang seorg wanita dan ibu...betapa seorg ibu tue sanggup berkorban apa saja demi anak-anak..biar payah macam mana pon, demi anak si ibu tetap cekal dan tabah..ramai di luar sana yg berjaya coz ada tekanan dlm hidup dan berazam utk ubah kehidupan yg sukar kpd kesenangan..namun, REALITINYA, tak ramai anak yg menghargai pengorbanan ayah dan ibu mereka dan hanya mahu kemahuan mereka disediakan walau dgn cara apa sekali pon..kan bertuah kalau semua anak berbudi bahasa dgn ayah dan ibu mereka dan membalas pengorbanan mereka dgn kejayaan dlm pelajaran dan kerjaya kelak....AMIN...

.:.ayat yang akue dapat petik dari telifilem nih.:.
~dan apabila tertutupnya mata ibumu, maka berkuranglah satu keberkatan Allah SWT~
...DOA SEORANG IBU...
~kasih seorang ibu tidak ternilai~
~saya sayang ibu saya~

0 comment received:

nuff

My Best Day

Daisypath Graduation tickers

We are Together

Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers
We met it was Luck! We talked it was CHANCE! We became friends it was DESTINY! We are still friends it is FAITH! We will always be friends its a PROMISE!

PERHATIAN

Ini adalah laman web peribadi. Semua kandungan adalah benar-benar kepunyaan pemilik kecuali dinyatakan sumbernya. Mana-mana idea-idea dan isu-isu adalah berdasarkan kepada pandangan peribadi pemilik. Terima Kasih