♥ inspirational ♥

Enjoy the moment
Yesterday is gone,
Never to be experienced again;
Tomorrow is uncertain,
A candle that burns unseen.
The present alone can be lived:
Do not seek to borrow from yesterday’s joy,
Nor entrust your happiness to tomorrow’s hands.

Text

"Jadikanku Seindah Wanita Solehah"

♥ lets exchange your link with me ♥

heartbeat

♥ my luvly followers (thanks yar u all) ♥

♥ kita bersama ♥

Daisypath Anniversary tickers

saling tengok, lalu jatuh cinta!

Sentuhlah hati aku ini ya Allah, sentuhlah ia dengan sentuhanMu. Biar aku nampak Syurga dan Neraka, agar bertambah-tambah kesungguhan aku untuk mencintaiMu. Biar bertambah-tambah kekuatan roh ini untuk bersegera melakukan kebaikan, amar makruf dan nahi mungkar.

Sentuhlah hati aku ini Ya Allah. Biar bergetar hebat hati aku saat aku memandang orang-orang yang bertaqwa, saat aku melihat jiddiyah mereka, saat aku merasai kehebatan iman mereka. Biar kami sama-sama saling memandang, lalu jatuh cinta! Cinta dalam iman, sebagaimana telah Kau ikat Ansor dan Muhajirin. Ikatan mereka ikatan iman, tanpa harta. Tanpa memandang rupa. Tanpa pangkat dan kedudukan. Sehinnga isteri sanggup dikorbankan. Sungguh ya Allah..tanamkan dalam diri ini cinta sebegitu, aku ingin sekali memuliakan saudara seagamaku! Aku ingin sekali meminjamkan bahuku untuk mereka menangis saat letih dan lelah, dan pinjamkan segala kekuatan yang aku ada untuk kami sama-sama berjuang keranaMu. Izinkanlah ya Allah, sentuhlah hati ini ya Allah..

Sentuhlah hati aku ini Ya Allah.. Biar terduduk menangis aku rindukan dia, kekasihMu. Rindukan bintang-bintang yang menyerikan zaman Rasulullah. Sahabat-sahabat yang begitu hebat berjuang. Sebagaimana gigihnya Saidina Abu Bakar menarik sahabat-sahabat untuk sama-sama memeluk Islam. Hanya selepas satu hari memeluk Islam, beliau berjaya mengajak yang lainnya. Sebagaimana teguhnya janji Mus’ab bin Umar, “takkan ada satu rumah pun di Madinah ini yang tak didakwahi!” Sebagaimana Asma binti Abu Bakr, mengikat perut yang berisi janin dengan tali pinggangnya, demi menghantar makanan kepada Rasulullah dan ayahnya. Sebagaimana takutnya Umar, sehingga pengsan selama dua hari dua malam apabila dikhabarkan tentang sakaratul maut. Sebagaimana Ukasyah, cepat-cepat bertanya mendahului yang lainnya, “apakah aku layak untuk ke Syurga, ya Rasulullah?”

Sentuhlah hati ini ya Allah, biar aku rasa kuat untuk berikan apa yang aku ada. Hilangkan rasa rendah diri dalam diri ini, cukuplah rendah hati. Aku tidak mahu berjalan lembik, seperti yang orang-orang kafir sangkakan! Aku tidak mahu berfikiran sempit, sebagaimana yang orang-orang kafir tafsirkan. Halakan aku ke arah kebaikan, walau sejentik. Aku tidak mahu jadi penunggu kebaikan, aku mahu jadi seorang pencari kebaikan.

Sentuhlah hati ini ya Allah, agar aku lebih berani berdepan dengan ummah. Takut sekali aku pada bumi yang akan bergegar kerana benci dan geram pada kelakuan anak Adam..

“Sahabatku, ketahuilah aku menyayangimu kerana Allah.”

“Sentuhlah hati-hati kami ya Allah, saling tengok lalu jatuh cinta!”

“Tegakkanlah ISLAM dalam dirimu, nescaya akan tertegak ISLAM di tempatmu.”

0 comment received:

nuff

My Best Day

Daisypath Graduation tickers

We are Together

Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers
We met it was Luck! We talked it was CHANCE! We became friends it was DESTINY! We are still friends it is FAITH! We will always be friends its a PROMISE!

PERHATIAN

Ini adalah laman web peribadi. Semua kandungan adalah benar-benar kepunyaan pemilik kecuali dinyatakan sumbernya. Mana-mana idea-idea dan isu-isu adalah berdasarkan kepada pandangan peribadi pemilik. Terima Kasih